27.01.2023/16:54

Dyrektywa Omnibus uderza w politykę promocyjną sieci handlowych. Operatorzy ograniczają akcje promocyjne i mają problem z gazetkami

Zapisy dyrektywy Omnibus nakazują sieciom informowanie o najniższej cenie promowanych produktów w ciągu ostatnich 30 dni. Dotyczy to także produktów w gazetkach. Branża alarmuje, że problematyczna jest sytuacja, w której cena zmienia się w czasie przygotowywania gazetki.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

4 komentarze

  • aQQ 02.02.2023

    Cóż to za argumenty... przecież jeśli sprzedawca ogłasza promocję na produkt, to przecież zlecając druk wie, ile ma kosztować, a tym bardziej wie, ile kosztował w ostatnich 30 dniach. Ewentualnie może zaznaczyć, kiedy cena promocyjna została ustalona, i do tej daty odnieść się w cyklu trzydziestodniowym.

  • Gość 28.01.2023

    A co w sytuacji jak firma na dany produkt od kilku miesięcy daje promocje np.15% na dany produkt od ceny regularnej do wybranego sklepu a teraz by zaprzestała prom.dawac ..

  • Chudy 28.01.2023

    Chociażby z tego względu, że sieć musi z dużym wyprzedzeniem zaplanować akcje, bo najpierw trzeba zebrać zapotrzebowanie ze sklepów na kiełbasę, potem zamówić ją u producenta, następnie na określony termin promocji wyprodukować i rozdystrybuować do każdego punktu. Producent musi zaopatrzyć się u swoich dostawców w surowce. Ci musza tez je pozyskać. Itd itd. Cały łańcuch logistyczno-handlowy, a cena w każdym jego ogniwie i w każdym czasie może się zmienić. Ponadto trzeba na bieżąco śledzić ceny rynkowe, badać konkurencję… Druk fizycznie pewnie trwa jeden dzień, ale powstanie gazetki promo to o wiele bardziej skomplikowany proces niż copy z Twittera Krystyny lub Facebooka Janusza.

  • Ja 27.01.2023

    Gazetę drukuje się z dnia na dzień. Myśle o takiej Rzepie czy GW … nie wiem z jakiego powodu gazetę o kilelbasie i innych piwach trzeba drukować 30 dni. To zwykła nieudolność .

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także