09.11.2016/11:17

Dyskonty wprowadzają coraz więcej tradycyjnych produktów regionalnych

Gęsina i tradycyjne poznańskie rogale pojawiają się w dniu św. Marcina (11 listopada) w sklepach Biedronki nie pierwszy raz. Przy tej okazji warto pokazać, że Biedronka i Lidl coraz mocniej inwestują w produkty regionalne, w jednej sieci można znaleźć np. kiszkę ziemniaczaną, a w drugiej kartacze z mięsem.

Już od kilku lat sieci dyskontowe uzupełniają swój asortyment o produkty lokalne. Pomimo dość wąskiej półki, klient wymusił na tego typu operatorach zmianę strategii asortymentowej. Konsument, których chce lokalności i tradycji, którą utożsamia z jakością i wysoką smakowitością, za którą chętnie zapłaci więcej.

Nikogo nie dziwi obecność na półkach dyskontowych produktów mleczarni z Krasnegostawu, Ryk, Spółdzielni Mleczarskiej Jana z Środy Wielkopolskiej, czy lokalnych producentów wędlin, czy musztard, octu, czy przetworów warzywnych. Teraz jednak nadszedł kolejny etap rozwoju oferty sklepów dyskontowych, które oprócz produktów lokalnych, coraz częściej wprowadzają tradycyjne produkty lokalne, wywodzące się i charakterystyczne dla danego regionu. Akcje takie jak sieci Biedronka, która z okazji dnia św. Marcina wprowadza rogale świętomarcińskie, czyli regionalny produkt o oryginalnej recepturze, którego tradycja wypiekania sięga w Polsce XIX wieku. Lidl w wybranych sklepach, także zaproponował słynne rogale.

Warto podkreślić, że rogale znajdujące się w ofercie sieci Biedronka posiadają świadectwo jakości handlowej. Oznacza to, że produkty oznaczone są Europejską Marką Produktu Regionalnego i wypiekane są według ściśle określonego procesu. Ponadto rogale posiadają chronione prawem oznaczenie geograficzne, które również potwierdza ich autentyczność. Rogale dostępne w placówkach sieci Biedronka, wypiekane są przez: Piekarnię Piotr Gwóźdź oraz Fawor Spółdzielnię Piekarsko-Ciastkarską. To pokazuje, jak sieci dbają o budowanie zaufania wśród klientów. Warto wspomnieć, że rogale były dostępne w wybranych sklepach Biedronki, także w ubiegłym roku.

Biedronka i Lidl zaoferowały na św. Marcina także gęsinę. Warto zwrócić uwagę na dwa różne podejścia. Biedronka wprowadziła do sprzedaży pierś z gęsi przygotowywaną w technologii sous-vide (wolnego gotowania). Zapakowane próżniowo mięso jest już przyprawione, należy jedynie dopiec w domu. Lidl postawił na elementy (piersi, nogi), które można samodzielnie przyrządzić w domu, oczywiście inspirując się przepisami z Kuchni Lidla.

Na półkach czy to w ramach akcji inoutowych / tematycznych, a nawet w stałym asortymencie dostępnych jest coraz więcej tradycyjnych produktów regionalnych/lokalnych. Biedronka oferuje np. kiszkę ziemniaczaną, zaś Lidl kartacze z mięsem.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.