12.01.2016/16:03

Dystrybutorzy coraz lepiej wyedukowani

Rośnie świadomość dystrybutorów żywności w zakresie oznaczeń produktów regionalnych i tradycyjnych – wynika z badań efektywności kampanii „Trzy Znaki Smaku”, której głównym inicjatorem jest Agencja Rynku Rolnego, wspierana przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Wiedzę o znaczeniu poszczególnych oznaczeń w 2013 roku deklarowało od 40 proc. do 51 proc. dystrybutorów (w zależności od nazwy oznaczenia). W 2015 roku było to już od 61 proc. do 78 proc. Przypomnijmy, że Unia Europejska chroni produkty regionalne i tradycyjne poprzez trzy rodzaje oznaczeń: Chroniona Nazwa Pochodzenia (ChNP), Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG) i Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS). W celu wyróżnienia tych wyjątkowych produktów stworzono europejski system oznaczeń. Jego głównym zadaniem jest, po pierwsze, informowanie konsumentów, że trzymają w ręku produkt wysokiej jakości, po drugie – ochrona producentów przed nieuczciwymi konkurentami, wypuszczającymi na rynek podróbki. Do tej pory jednym z trzech europejskich oznaczeń wyróżniono w Polsce 37 produktów, jednak ta lista stale się powiększa.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.