01.12.2016/07:02

E.Leclerc chce rozwijać marki własne premium i produkty ekologiczne

- Klienci często sięgają po innowacyjne produkty, niedostępne w dyskontach. Ostatnio wprowadziliśmy np. chipsy z fioletowych ziemniaków, zupę dyniową w kartoniku  w 2 wariantach z kasztanami  lub z serem, czy zupę z homara – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jacek Stachoń, Development Manager Scamark Polska, Grupa E.Leclerc Polska.

Przez ostatnie lata postrzeganie marki własnej bardzo się zmieniło. Czy polski konsument jest już gotowy na produkty private label w segmencie premium?

Widzimy zapotrzebowanie na takie produkty, szczególnie jeśli chodzi o przetwory importowane, bo klienci lubią zagraniczne specjały. Naturalnie najbardziej rozbudowaną mamy ofertę francuską, ale z czasem będzie ona powiększana o produkty z innych krajów. Posiadamy włoską gamę „Traditioni d’Italia”, a w 2017 planujemy wdrożenie produktów z Portugalii.

Nie tylko marki własne, ale także tzw. produkty na wyłączność mają budować unikalność oferty danej siec . Są swego rodzaju „programem lojalnościowym”, co jest bardzo ważne z punktu widzenia konkurencyjności.

To naturalne, że wraz z koncentracją handlu wzrasta znaczenie produktów robionych na zamówienie detalisty. Są one istotnym wyróżnikiem, który – odpowiednio zarządzany - podnosi atrakcyjność sklepu. Colę można kupić wszędzie, natomiast regionalny, francuski deser tylko w wybranych punktach. E.Leclerc stara się ofertę produktów marki własnej regularnie powiększać i uzupełniać.

Jakie jeszcze nowości trafiły lub trafią wkrótce na półki sklepów E.Leclerc w Polsce?

W każdej kategorii staramy się podążać za rynkiem i nowymi trendami. Możemy pochwalić się najszerszą gamą świeżych soków i napojów Jafaden (do wyboru pomarańcza, klementynka, grejpfrut, ananas, cytryna) oraz świeżych soków ekologicznych ( trzy smaki). Gama produktów ekologicznych poszerzyła się również o jogurty z owocami, desery, napoje sojowe, ryżowe jak również owsiane.  Wkrótce na półkach sklepowych pojawią się wędliny i kiełbasy ekologiczne.

Czy marka własna może być innowacyjna? Które z produktów marki własnej na półkach sklepów E. Leclerc uważa Pan za najbardziej innowacyjne?

Ostatnio wprowadziliśmy np. chipsy z fioletowych ziemniaków, zupę dyniową w kartoniku  w 2 wariantach z kasztanami  lub z serem, czy zupę z homara. Klienci często sięgają po takie innowacyjne produkty, niedostępne w dyskontach.

Kliknij i przeczytaj także:

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.