05.03.2020/10:56

E.Leclerc notuje mocne wzrosty w Polsce. Sprzedaż sieci przekroczyła 3 mld zł

Sprzedaż sieci E.Leclerc w Polsce wzrosła z 2,91 mld zł w 2018 r. do 3,1 mld zł na koniec roku 2019, co oznacza wzrost o 6,5 proc. rok do roku. To ważny moment w historii firmy, która po raz pierwszy w dwudziestopięcioletniej historii funkcjonowania w Polsce przekroczyła granicę 3 mld zł obrotów.

Wyniki za 2019 rok potwierdziły, że model biznesowy E.Leclerc w dalszym ciągu jest efektywny w kontekście wzrastającej konkurencji, dodatkowo zaostrzonej poprzez stopniowo rozszerzane ograniczenie handlu w niedzielę.

– Od 25 lat funkcjonowania na polskim rynku konsekwentnie budujemy naszą strukturę opartą na współpracy silnie zakorzenionych lokalnie niezależnych przedsiębiorców. W tym czasie obserwowaliśmy głębokie przeobrażenia w branży handlowej. Osiągnięcia E.Leclerc nie tylko w ubiegłym roku, ale w całym tym okresie udowadniają, że nasza filozofia działania zdaje egzamin kontekście ciągle zmieniających się okoliczności – powiedział Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.

W 2019 roku supermarkety i hipermarkety E.Leclerc dążyły do poprawy komfortu podczas wizyty w sklepie oraz usprawnienia procesów zakupowych m.in. poprzez modernizacje. Kolejne placówki systematycznie wprowadzały kasy samoobsługowe oraz odnawiały poszczególne działy. W ubiegłym roku otwarto kolejny sklep E.Leclerc na Podkarpaciu – hipermarket kompaktowy w Jarosławiu. Część placówek rozpoczęło również inwestycje dotyczące rozbudowy swoich obiektów. W tym okresie w uruchomiono także 4 stacje benzynowe oraz 2 sklepy internetowe pod szyldem marki.

W ramach jubileuszu sieć E.Leclerc zaplanowała szereg działań marketingowych dla swoich klientów. Od lutego do końca roku potrwa kampania Jubinalia, składająca się z 15 akcji promocyjnych. W każdej z nich 25 produktów zostanie objętych specjalną obniżką pod hasłem „jubicena”. W maju kampania zostanie dodatkowo wzmocniona loterią urodzinową „Jubiterią”. W pierwszej połowie roku E.Leclerc planuje natomiast wprowadzenie aplikacji mobilnej dla swoich klientów, która będzie powiązana z długofalowym programem lojalnościowym.

Sklepy sieci E.Leclerc działają w Polsce od 1995 roku. Obecnie w ramach E.Leclerc w Polsce funkcjonuje 46 sklepów, które zatrudniają ponad ponad 5000 pracowników.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.