12.05.2020/14:22

E.Leclerc zamrozi ceny aż 12 600 produktów marki własnej

Od ostatniego weekendu sieć E.Leclerc zamroziła ceny kolejnych produktów marki własnej. Obecnie jest ich już 12 600. To odpowiedź na działania innych graczy na tamtejszym rynku.

- Przeciętny dochód na rodzinę zmniejszył się o 216 euro miesięcznie. To równowartość średniego budżetu na żywność – skomentował ten ruch Michel-Edouard Leclerc, CEO firmy.

Sieć już wcześniej ogłosiła zamrożenie cen 4 tys. produktów marki Marque Repère, głównie żywności. Teraz dołączyło do nich 8600 produktów m.in. marki tekstylnej Tissaïa oraz produktów Expert Selection (zastawy stołowe, artykuły do majsterkowania).

Jest to z pewnością ruch związanych z podobnymi decyzjami konkurentów. Na początku kwietnia Intermarché zablokował ceny ponad 10 000 artykułów (marek własnych i głównych marek) do 15 maja. Na podobny ruch od 10 kwietnia zdecydowało się Netto.

Ponadto 23 kwietnia Dominique Schelcher, prezes sieci Système U, ogłosił, że jego grupa zamoris ceny 5000 produktów marek własnych, z wyłączeniem tradycyjnych świeżych produktów. Taki stan rzeczy ma obowiązywać do 30 sierpni.

Zamrożenie cen E.Leclerc wspiera także kampaniami promocyjnymi. Mają one sięgać nawet 30 proc. i być wprowadzane stopniowo. Sieć tłumaczy to tym, aby nie spowodować masowego napływu klientów do sklepu w dobie epidemii. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.