E.Leclerc zapowiada mocny rozwój produktów marki własnej w Polsce
- Priorytetem dla sieci E.Leclerc w Polsce na najbliższe kilka lat jest osiągnięcie 4000 produktów w kategorii „Wiodącej marki”. Nasze francuskie odpowiedniki już teraz posiadają ponad 6000 artykułów w tej klasie. Te liczby pokazują nasze cele na przyszłość w przypadku rozwoju marki własnej – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jacek Stachoń, development manager Scamark Polska, Grupa E.Leclerc Polska.
Jak wygląda struktura marki własnej E.Leclerc?
Jacek Stachoń, development manager Scamark Polska, Grupa E.Leclerc Polska: Można ją podzielić na dwie podstawowe grupy. Pierwszą grupą są produkty pierwszej ceny i pierwszej potrzeby. Jest ich ok. 600. Mówimy tutaj o wodzie, makaronach, kaszach, mące itd. Drugą grupę stanowią produkty ze średniej półki, sygnowane znakiem „Wiodąca marka”. Są to odpowiedniki popularnych artykułów markowych, ale o 20-30 proc. tańsze. Ta gama zawiera 2000 produktów. Wszystkie one posiadają wymagane atesty jakościowe poparte badaniami fizyko-chemicznymi oraz sensorycznymi. Dopiero po przejściu wszystkich laboratoryjnych prób, produkt trafia do asortymentu. Ofertę własną uzupełniamy produktami importowanymi z Francji. Są to głównie sery i wina, których nie ma w Polsce.
Czy marka własna obejmuje również produkty świeże?
Tak , posiadamy pełna gamę produktów świeżych , począwszy od jogurtów, deserów , produktów garmażeryjnych wędlin oraz serów deserów. Nasze sklepy prowadzą też indywidualne projekty, np. w jednym z nich może pan kupić świeże sałatki a w innym – regionalną wędlinę.
Półka ekonomiczna marek własnych jest zazwyczaj stała, natomiast oferta produktów z półki średniej rozwija się bardziej dynamicznie i pomaga reagować sieci na aktualne trendy rynkowe.
Tak to wygląda również w przypadku sieci E.Leclerc. Produkty z półki ekonomicznej są konrolowane, monitorujemy analogiczną ofertę konkurencji, ale na razie nie mamy planów powiększenia tej gamy. Z kolei asortyment w kategorii „Wiodącej marki” bardzo się rozrósł. 7-8 lat temu, było to tylko 300 produktów wobec obecnych 2500 (licząc z artykułami bazarowymi).
Na pewno będziemy jeszcze rozwijać te kategorie, które obecnie są najbardziej popularne. Mam tutaj na myśli głównie zdrową żywność. Już teraz posiadamy w ofercie 100 wyrobów „Bio village”. Nasi koledzy z Francji oferują w tym segmencie ok. 200 produktów. Być może i my w niedługim czasie osiągniemy podobną liczbę. Aktualnie rozwijamy kategorię artykułów bezglutenowych oraz zdrowych przekąsek takich jak batoniki zbożowe.
Ile nowych produktów private label każdego roku trafia średnio na półki sklepów E.Leclerc w Polsce?
Regularnie staramy się wprowadzać nowe produkty. Średnio rocznie to ok. 300 produktów.
6