19.09.2016/09:24

E.Leclerc zapowiada połączenie z lokalną siecią i nowe inwestycje

Grupa E.Leclerc zapowiedziała, że już wkrótce do jej struktur przyłączy się sieć handlowa z Tarnowa. Firma zapowiedziała także uruchomienie nowego sklepu.

Sieć E.Leclerc działa w Polsce już od 21 lat, operator ma 43 hiper- i supermarkety, które działają  w 39 miastach na terenie 16 województw. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, sieć E.Leclerc  „niezmiennie  rozwijając się i otwierając się na nowe grupy klientów (m.in. fanów nowych trendów w zdrowym odżywianiu, zabieganych zwolenników szybkich posiłków) i nawiązując świetnie prosperujące partnerstwa biznesowe z podmiotami w całym kraju. Już wkrótce operator otworzy supermarketu w Mielcu.

Grupa zapowiedziała także „złączenie się pod szyldem E.Leclerc z jedną z tarnowskich sieci”. Operator nie podał szczegółów dotyczących ewentualnego połączenia.

Przypomnijmy, że w 2015 r. Grupa E.Leclerc zapowiedziała przyspieszenie rozwoju i umocnienie pozycji na polskim rynku. Michel-Édouard Leclerc, prezes Grupy E.Leclerc mówił, że w ciągu najbliższych 5 lat firma chce podwoić skalę działalności w Polsce. Firma zapowiadała rozwój organiczny, a także poprzez przejęcia i przyłączanie niezależnych sklepów.

Wzrost firmy w Polsce ma być napędzany głównie przez inwestycje. Michel-Édouard Leclerc wyjaśnił, że sieć planuje podwoić liczbę sklepów w Polsce. Obecnie na rynku działa 43 hiper- i supermarkety E.Leclerc. Tym samym ambicją firmy jest rozwinięcie sieci sklepów do prawie 90 punktów w całym kraju.

Równocześnie do rozwoju organicznego firma chce postawić na akwizycje. Szans na przejęcia prezes Grupy E.Leclerc upatruje głównie wśród małych firm handlowych działający na polskim rynku.

Przypomnijmy, że kluczowym momentem dla rozwoju sieci E.Leclerc w Polsce był rok 2010
i przejęcie od grupy Rewe sklepów Billa Polska.  

Stowarzyszenie E.Leclerc to najdłużej działająca w Polsce, bo aż od 1995 roku. Obecnie E.Leclerc zatrudnia 4 700 pracowników w 43 sklepach znajdujących się w 39 miastach na terenie
16 województw.

Jak informują przedstawiciele sieci „strategia biznesowa Stowarzyszenia E.Leclerc opiera się na trzech podstawowych filarach: rozwój sklepów już istniejących, zrzeszanie niezależnych partnerów, oraz na zewnętrznym rozwoju. Dotychczasowe inwestycje są odzwierciedleniem biznesu polegającego na realistycznej ocenie rzeczywistości, liczeniu się z konkretnymi możliwościami i podejmowaniu działań, które gwarantują skuteczność. Perspektywa odpowiedniego dopasowania się do istniejących warunków, otwarcia na nowe okoliczności oraz zdolności adaptacyjne takiego modelu funkcjonowania sprawiają, że E.Leclerc sukcesywnie się rozwija, zdobywając coraz większy udział w rynku.”

W roku 2015 sieć E.Leclerc osiągnęła obroty w wysokości 2,727 mld złotych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.