08.08.2016/15:34

E-sprzedaż żywności mało opłacalna

Sieć Carrefour zacznie w Polsce sprzedać artykuły spożywcze przez internet. Ten biznes ciągle się jednak sieciom handlowym niezbyt opłaca – pisze „Gazeta Wyborcza”.

Francuska sieć otworzyła e-sklep pod koniec ubiegłego roku, ale do niedawna sprzedawała w nim głównie elektronikę, niespełna 1000 produktów. Teraz ma być ich ponad 4000, a do oferty wprowadzono torby, mapy, gry i filmy oraz artykuły szkolne. Firma nie podaje jednak, kiedy poszerzy asortyment o produkty spożywcze.

Do wejścia w e-sprzedaż nie palą się działające w Polsce dyskonty. Powód? Nikły proc. udziałów e-handlu w sprzedaży żywności. Zresztą Lidl w Niemczech przez internet sprzedaje wyłącznie artykuły przemysłowe. Czy fakt zwolnienia takich transakcji z podatku od handlu będzie dodatkową zachętą do rozwinięcia e-sprzedaży? Czas pokaże. Według firmy doradczej KPMG za dwa lata nawet połowa z 20 największych sieci detalicznych w Polsce będzie udostępniać konsumentom możliwość zakupów przez internet. Sprzedawać to jedno, ale zarabiać na tym – co innego. Zyski z e-sprzedaży żywności pochłaniają wysokie koszty logistyki. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.