26.04.2017/11:50

Emperia Holding notuje wzrost przychodów o blisko 18%

Grupa Kapitałowa Emperia wypracowała w 2016 roku wyniki zgodne z oczekiwaniami zarządu i zrealizowała zaplanowany rozwój. Na szczególna uwagę zasługuje intensywny rozwój segmentu detalicznego w bieżącym roku, otwarcie 53 nowych sklepów sieci Stokrotka (35 sklepów własnych i 18 sklepów franczyzowych).

Przychody ze sprzedaży w 2016 roku wyniosły 2 450 750 tys. zł i były o 17,9% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wzrost przychodów to przede wszystkim efekt wyższych przychodów segmentu detalicznego w 2016 roku. Wynik netto za 2016 rok wyniósł 50.551 tys. zł i był wyższy o 4,5% niż w roku ubiegłym.

Przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego w 2016 roku wyniosły 2.404.435 tys. zł i były wyższe o 18,41% od przychodów w 2015 roku. Wzrost przychodów to przede wszystkim efekt większej ilości placówek handlowych otwartych w 2016 roku (w 2016 roku otwarto 53 nowych sklepów: 35 sklepów własnych i 18 sklepów franczyzowych, zaś w 2015 roku 80 sklepów: 53 sklepów własnych i 27 sklepów franczyzowych), jak również przyrostu przychodów w pozostałych sklepach. Wynik netto segmentu detalicznego w 2016 roku wyniósł 8.394 tys. zł, był wyższy o 18,48% od wyniku netto w 2015 roku.

W 2016 roku segment kontynuuje intensywny rozwój sieci detalicznej. Sieć detaliczną Stokrotka na koniec 2016 roku tworzy łącznie 372 sklepów detalicznych, zaś na koniec 2015 roku było 327 sklepów. W 2016 roku otwarto łącznie 53 sklepy (w tym 18 sklepów franczyzowych), zaś 8 sklepów zostało zamknięte. W 2015 roku otwarto łącznie 80 sklepów (w tym 27 sklepów franczyzowych) zaś 5 sklepów zostało zamknięte.

Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding S.A., podsumowując jubileuszowy, piętnasty rok obecności spółki Emperia Holding S.A. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, określa perspektywy rynku sprzedaży detalicznej artykułów FMCG jako dobre. Zwraca uwagę, że poprawiająca się koniunktura, napływ nowych środków na rynek z programu pomocy rządowej dla rodzin i rosnące realnie wynagrodzenia niewątpliwie przyczyniły się do bardzo dobrych wyników sprzedażowych spółki, która osiągnęła dwucyfrowe przyrosty sprzedaży.

„W naszej branży niezwykle ważna jest skala działalności. To z niej płynie zdolność do osiągania coraz lepszych warunków handlowych i rozpoznawalność pośród klientów poprzez obecność sklepów w ich najbliższej okolicy. Dlatego więc nie zwalniamy tempa w rozwoju organicznym. W ostatnim roku nasz portfel placówek wzbogacił się, zgodnie z naszą strategią, zarówno o sklepy w formacie supermarket i market. Koncentracja na tych dwóch rozwijających się i skutecznie konkurujących na rynku formatach pozwala nam w najlepszym stopniu wykorzystać skrojony na nasze potrzeby system logistyczny” – podkreśla prezes Kalinowski w piśmie do akcjonariuszy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.