25.05.2018/15:09

Empik mocno inwestuje w rozwój swojego marketplace. Platforma odnotowała 100 000 zamówień

Należąca do firmy Empik platforma Empik.com, zanotowała w ciągu roku 100 000 zamówień. Zdaniem dystrybutora, to pokazuje że klienci polubili ten model zakupów i chętniej korzystają z oferty produktów wystawianych przez zewnętrznych partnerów. Wciąż rozwijająca się platforma skupia setki sprzedawców pod dobrze znanym brandem. Do połowy przyszłego roku w ofercie będzie dostępnych już milion produktów.

W kwietniu 2017 roku jeden z trzech największych graczy na rynku e-commerce w Polsce – Empik.com – zmienił formułę sklepu internetowego w platformę handlową oferującą usługę marketplace. Tym samym nawet niewielcy sprzedawcy, którzy spełniają wymogi (m.in. komplementarność oferty i odpowiedni asortyment) mogą skorzystać z ogromnego zasięgu Empik.com, zyskać nowych klientów i wypromować własne produkty. Takiemu rozwiązaniu zaufało już niemal 250 partnerów, co umożliwiło zbudowanie platformy składającej się z ponad 350 tysięcy produktów w kategoriach: Dziecko, Zabawki, Dom i Ogród, Zdrowie i Uroda, Elektronika i Sport. Szacuje się, że do końca tego roku na marketplace Empik.com będzie już pół tysiąca sprzedawców oferujących 750 tysięcy produktów, a do połowy 2019 roku oferta urośnie do miliona produktów.

– Za sukcesem na pewno stoi odważna idea, żeby nasz klient znalazł wszystko w jednym miejscu. Ważna była też dla nas estetyka – atrakcyjna ekspozycja, intuicyjna nawigacja i prosta forma – mówi Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce Empik.com.

I dodaje – Zdajemy sobie sprawę, że postawienie na marketplace i rozwój w tym kierunku były opatrzone ryzykiem, szczególnie dla firmy, która od 70 lat kojarzy się mocno z kulturą: literaturą, muzyką, filmem. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że rozszerzenie asortymentu o kolejne kategorie, przyniosło tak pozytywne efekty. Klientów przybywa z każdym miesiącem. Sprzedaż na marketplace zaczęła się już pierwszego dnia działania platformy. Od razu dało się też zaobserwować potencjał w rozwijanych kategoriach, dlatego asortyment stale jest rozszerzany. Klienci to doceniają, wrzucając do koszyka różnorodne produkty. W jednej chwili mogą kupić zarówno rower, jak i wałek do ciasta, czy zabawki, ale też dobrą książkę. Wszystkie produkty z różnych sklepów zostaną zamówione i opłacone jednocześnie. Klient XXI wieku stawia na wygodę, a sprzedawca musi ją zapewnić. Funkcjonalność serwisu jest stale ulepszana. Na przestrzeni tego roku wprowadzono m.in. możliwość płatności za pobraniem. W najbliższym czasie planowane są też między innymi wykorzystywanie kart podarunkowych czy możliwość rozłożenia należności na raty.

Partnerzy Empik.com mogą liczyć nie tylko na sprzedaż za pośrednictwem strony Empik.com, która miesięcznie notuje ponad 10 milionów odwiedzin, a w ciągu dnia dochodzi nawet do 40 tysięcy zamówień, ale także na bezpośredni kontakt i indywidualną współpracę. Każdy partner ma swojego opiekuna biznesowego, z którym ustala wszystkie szczegóły, promocje i dodatkowe aktywności. Platforma Empiku stawia na współpracę zarówno z mocnymi graczami na rynku sprzedaży, jak i mniejszymi sklepami, których oferta może poszerzyć i uzupełnić portfolio produktowe. Najważniejszymi kryteriami podjęcia współpracy są wysoka jakość obsługi i atrakcyjność oferty partnera.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.