16.04.2020/13:48

Epidemia koronawirusa to punkt przełomowy dla rozwoju e-grocery i e-commerce! [10 TOP TRENDÓW]

- Obecna sytuacja na świecie ma niebagatelny wpływ na wiele branż. Wbrew pozorom, dla niektórych może stanowić punkt zwrotny. O szansie dla branży e-commerce i o tym, jak dostosować magazyn do nowej rzeczywistości - opowiadał Damian Kołata, Associate, Senior Business Development Manager w Cushman & Wakefield, podczas pierwszego z cyklu spotkań online: „Czarny łabędź – biała flaga czy zielona wyspa? Jak dostosować magazyn do nowej rzeczywistości?”.

Webinar miał na celu przedstawić kierunki i perspektywy rozwoju branży e-commerce w najbliższym czasie. Prowadzący spotkanie Damian Kołata omówił sytuację na polskim rynku, podkreślając, że branże food retail i online retail mają szanse na największe zyski. Świadczą o tym przedstawione dane. Okazuje się, że zamówienia online w tych właśnie branżach odnotowały wzrost o 100% w porównaniu do zeszłego roku. Co więcej, osoby, które do tej pory były niechętne do dokonywania zakupów online, zostały obecnie niejako do nich zmuszone i... prawdopodobnie będą robiły to nadal. Branża e-commerce w dalszym ciągu będzie zwiększała swój udział w handlu. Potwierdzają to także przykłady z Chin. „

- Alibaba jako punkt zwrotny w swoim rozwoju określa epidemię SARS z 2003 roku. Firma wzbogaciła się wówczas o 4000 nowych kontrahentów, a ich obrót był 5 razy większy niż przed epidemią. Podobna sytuacja spotkała JD.COM, której właściciel przeniósł sprzedaż z 12 sklepów stacjonarnych do Internetu, by rocznie osiągać obroty na poziomie 80 mld dolarów. To pewne, że epidemię można traktować jako punkt przełomowy – wskazywał ekspert.

E-commerce króluje także na rynku polskim. Pandemia motywuje firmy do wprowadzania nowych rozwiązań. Eurocash myśli o zatrudnieniu 2 tysięcy nowych pracowników, a wiele firm planuje wejście na rynek e-commerce, mimo wcześniejszych obaw. Można zaryzykować stwierdzenie, że gdyby nie epidemia, zapewne Żabka czy Biedronka nie zdecydowałyby się tak szybko na wejście w sprzedaż online. Kolejne działania, na które warto zwrócić uwagę to podjęcie współpracy z Mango przez Kaufland oraz pojawienie się Media Markt na platformie Allegro.

Przestrzeń magazynowa dla e-commerce

Rosnąca sprzedaż e-commerce sprawia, że branża musi wziąć pod uwagę nowe wyzwania i dostosować przestrzeń magazynową do nowej rzeczywistości. Magazyny dla e-commerce znacznie różnią się od tych, dedykowanych innym branżom. Muszą odpowiadać wielu potrzebom, w szczególności muszą zapewniać różne sposoby składowania, kompletowania i strefę zwrotów. Usługi, które są wyróżniane jako wartość dodana to: zarządzanie zwrotami, co-packing, etykietowanie, pakowanie, dodawanie różnorodnych ulotek i próbek, zarządzanie opakowaniami. Musi to być także powierzchnia odpowiednio doświetlona, z dostępem do światła dziennego, z odpowiednią temperaturą i zapleczem socjalnym.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • :) 19.04.2020

    Z wymienionych firm: Stoktorka, Kaufland, Żabka, Eurocasch najbardziej zaawansowany jest obecnie POLOmarket - click&collect działa we wszystkich 280 sklepach, a nie jednym/kilkunastu, na pełnym asortymencie, a nie najbardziej popularnych 32 artykułach.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.