26.01.2017/08:42

Eric Poirier, prezes Makro Cash&Carry Polska: Jeśli nasz plan się powiedzie poprawimy relacje pomiędzy uczestnikami rynku

- W przypadku Makro poszczególne rozwiązania są projektowane i rozwijane w poszczególnych krajach, zgodnie z lokalnymi potrzebami i warunkami rynkowymi. Jednocześnie promujemy wymianę najlepszych praktyk i wiedzy pomiędzy krajami, w których panują zbliżone okoliczności rynkowe - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Eric Poirier, prezes Makro Cash&Carry Polska.

Firmy handlowe wzmagają inwestycje w nowe technologie i rozwiązania mobilne. Operatorzy chcą być bliżej swoich klientów, chcą ich lepiej poznać, tak aby personalizować ofertę produktową i promocje. Makro już jakiś czas temu wprowadziło aplikacje mobilne. Jakie są plany ich rozwoju?

Naszym celem było stworzenie prostej, darmowej aplikacji dla klientów. Aby z niej korzystać, potrzebny jest tylko indywidualny numer klienta, który można otrzymać po rejestracji na naszej stronie internetowej. Aplikacja daje dostęp do wielu usług i informacji. Jest szczególnie przydatna dla właścicieli sklepów i restauracji z sektora HoReCa, ponieważ umożliwia śledzenie nowości rynkowych oraz lepszą organizację pracy. Nasza aplikacja łączy handlowców – naszych klientów – z konkretnym sklepem, zachowuje historię zakupów, umożliwia zakupy online itd. Oprogramowanie jest regularnie rozwijane i poprawiane.

Jakie są główne cele tego projektu?

To pierwszy krok na drodze do stworzenia wokół Makro społeczności właścicieli sklepów ODiDO oraz niezależnych kupców. Jeśli nasz plan się powiedzie, uda nam się poprawić relacje pomiędzy uczestnikami rynku. Jako firma stale uczymy się nowych rzeczy, dlatego jestem przekonany, że uda nam się zrealizować ten cel.

W jakich kierunkach będzie rozwijana aplikacja mobilna?

Ma ona odzwierciedlać życie firmy. Chcielibyśmy umożliwić naszym klientom dostęp zarówno do świata Makro, jak i do informacji z szerokiego rynku. Dzięki tej aplikacji możliwa będzie wymiana informacji pomiędzy wszystkimi partnerami biznesowymi. Po dokonaniu zakupów w placówce Makro klient będzie się mógł podzielić swoimi wrażeniami i opiniami z innymi odbiorcami, będzie mógł zarekomendować produkty czy promocje.

Wasz polski zespół pracuje nad innowacjami wdrażanymi w naszym kraju, ale główny dział badań i rozwoju firmy mieści się w Niemczech. Czy może pan podać przykłady rozwiązań opracowanych w Niemczech, a wprowadzonych także w Polsce?

Poszczególne rozwiązania są projektowane i rozwijane w poszczególnych krajach, zgodnie z lokalnymi potrzebami i warunkami rynkowymi. Jednocześnie promujemy wymianę najlepszych praktyk i wiedzy pomiędzy krajami, w których panują zbliżone okoliczności rynkowe. Jedną z silnych stron polskiego oddziału jest zarządzanie magazynem. Na podstawie tych dobrych doświadczeń i wiedzy rozwijamy oprogramowanie, które będzie dostępne w innych krajach europejskich. Makro ma także ogromne doświadczenie w zarządzaniu asortymentem. Dzięki temu nasi pracownicy mogą poświęcać więcej czasu klientom, zamiast pracy na zapleczu.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Major 25.01.2017

    Z tym prezesem się nie uda....

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.