25.07.2018 / 15:39
StoryEditor

Eurocash i GK Specjał wśród wiodących w Europie operatorów sieci minimarketów, ale…

(fot. Konrad Kaszuba)
Minimarkety to format, który jest zdecydowanie najrzadziej eksportowany w Europie. Wielkie sieci prowadzą ekspansję zagraniczną głównie za pośrednictwem dyskontów, supermarketów i hipermarketów. W 2018 r. tylko 12,5 mld euro przychodów sieci wygenerowały w minimarketach zlokalizowanych poza ich rynkami rodzimymi. To mniej niż 10 proc. całości sprzedaży tego kanału. Wśród największych graczy w Europie są Eurocash i Specjał, jednak ich formaty nie bardzo nadają się do ekspansji zagranicznej – analizuje Daniel Johansson, analityk detalu, LZ Retailytics.

W miarę jak umacnia się trend zakupów sąsiedzkich, rośnie rola kanału minimarketów i coraz ważniejsze staje się pytanie, która sieć jest najlepiej przygotowana, by zbudować ogól...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.12.2025 / 19:38
StoryEditor
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? [ZDJĘCIA]
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? (fot. Lidl)
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? (fot. Lidl)fot. Lidl
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? (fot. Lidl)
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? (fot. Lidl)fot. Lidl
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? (fot. Lidl)
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? (fot. Lidl)fot. Lidl
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? (fot. Lidl)
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? (fot. Lidl)fot. Lidl
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? (fot. Lidl)
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? (fot. Lidl)
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? (fot. Lidl)
Najbardziej świąteczny Lidl w Polsce. Gdzie zobaczyć iluminację Andziaks? (fot. Lidl)

Tysiące lampek, choinki, świetlne sanie Św. Mikołaja i girlandy – tak od początku grudnia wygląda jeden ze sklepów Lidla. Za świąteczną dekorację sklepu odpowiada influencerka Andziaks. Wraz z odpaleniem iluminacji sieć uruchomiła również konkurs, w któym można wygać iPhone 17.

W artykule przeczytasz: 

  • Jeden ze sklepów Lidla rozbłysnął tysiącem świątecznych światełek
  • Gdzie jest najbardziej świąteczny Lidl w Polsce?
  • Rusza świąteczny konkurs Lidla na TikToku – do wygrania iPhone 17

Jeden ze sklepów Lidla rozbłysnął tysiącem świątecznych światełek

– To jest... najbardziej świąteczny Lidl w Polsce! Nie żartuję, wygląda jak świąteczna kraina. Światełka wszędzie, dekoracje, magia w powietrzu... – przekonuje Andziaks, jedna z polskich influencerek, która została twarzą całego projektu. Ona również odpowiadała za kreatywną wizję i ostateczny efekt świątecznej iluminacji.

Natomiast sieć Lidl podkreśla, że takie udekorowanie sklepu ma na celu przekształcenie zwykłego miejsca w przestrzeń pełną świątecznego czaru, zapraszając klientów do poczucia bożonarodzeniowego klimatu.

 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 68% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.12.2025 / 17:37
StoryEditor
Rekordowe wyniki Kauflandu na Glovo. Sprzedaż 2-krotnie przebiła założenia
Rekordowe wyniki Kauflandu na Glovo. Sprzedaż 2-krotnie przebiła założenia (fot. Kaufland + Glovo)

Kaufland testuje usługę zakupu swoich produktów za pośrednictwem Glovo. Teraz sieć wstępnie podsumowuje pierwsze tygodnie pilotażu. – Skala zamówień 2-krotnie przekroczyła nasze założenia – informuje Marcin Cieślik. A co najczęściej wybierają klienci Kauflandu na Glovo?

W artykule przeczytasz: 

  • Pilotaż Glovo w sklepach Kaufland przekroczył założenia finansowe aż 2-krotnie
  • Kaufland testuje Glovo w Krakowie
  • Jak klienci Kauflandu podchodzą do pilotażu Glovo?
  • Jakie produkty najczęściej wybierają klienci Kauflandu poprzez Glovo?
  • Sieć testuje kolejne rozwiązania w ramach pilotażu w Krakowie
  • W jakich miastach jeszcze będzie dostępna oferta Kauflandu na Glovo?

Pilotaż Glovo w sklepach Kaufland przekroczył założenia finansowe aż 2-krotnie

Marcin Cieślik z Departamentu Organizacji Sprzedaży w Kaufland Polska wstępnie podsumowuje wyniki pilotażu usługi Glovo w sklepach Kaufland. Sieć już teraz twierdzi, że wyniki są rewelacyjne.

– Skala zamówień online w pierwszych trzech tygodniach pilotażu usługi Glovo w Kaufland dwukrotnie przekroczyła nasze założenia finansowe. Praktycznie każdy kolejny dzień przynosi nam nowy rekord pod względem liczby zamówień, co pokazuje, że klienci bardzo pozytywnie reagują na naszą ofertę – podkreśla Marcin Cieślik.

Kaufland testuje Glovo w Krakowie

Usługa Glovo została wdrożona w listopadzie 2025 roku w Krakowie. Klienci Kauflandu mogą korzystać z usługi Glovo od 7:00 do 22:30 od poniedziałku do soboty. Zasięgiem usługa obejmuje cały Kraków.

Więcej na ten temat możesz przeczytać w artykule: Kaufland debiutuje na Glovo. Sieć zdradza plany rozwoju sprzedaży online [NASZ NEWS]

Sieci handlowej zależało, aby klientom w kanale online zapewnić podobną obsługę, jak w sklepach stacjonarnych. Z tego powodu Kaufland w obu kanałach oferuje identyczne ceny, pełen dostęp do artykułów promocyjnych. Klienci korzystający z Glovo mają również dostęp do oferty działu owoce–warzywa i piekarni. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 68% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. grudzień 2025 09:12