11.03.2021/19:40

Eurocash kupuje połowę udziałów w spółce Arhelan i umacnia północno-wschodnią flankę

Grupa Eurocash zawarła umowę inwestycyjną, na podstawie której nabędzie początkowo 49 proc., a docelowo 50 proc. udziałów w spółce Arhelan, która prowadzi ponad 100 sklepów na terenie województw podlaskiego, mazowieckiego, lubelskiego i warmińsko-mazurskiego.

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Specjalną cenę promocyjną do dnia startu Retail & FMCG Congress;
  • Najważniejsze informacje z branży;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Pracownik Arhelan 24.03.2021

    Tak naprawdę wewnątrz Arhelanu od kilku lat mówiło się o tym, że właściciele spółki chcą sprzedać udziały. Słowa, że "sprzedaż nie jest rozważana. – Mamy własną strategię, chcemy się rozwijać samodzielnie" to była nieprawda.
    Od 2018 została wprowadzona strategia tworzenia wydmuszki, czyli zakładania jak największej liczby sklepów w jak najkrótszym czasie, bez (jak poprzednio) dobrego rozeznania, czy dana lokalizacja będzie konkurencyjna i da zyski. Sieć sklepów posiadająca wtedy 65 sklepów (budowane przez 20 lat) nagle zapowiedziała, że otworzy 500 sklepów w ciągu 5 lat!
    W tym samym roku zaczęto rozmowy o wdrożeniu cholernie drogiego systemu ERP SAP, który z punktu widzenia Arhelanu był niepotrzebny, ale był używany... w Eurocash (oraz Dino) i ułatwiłby integrację.
    Nikt nie wspomni o cierpieniach pracowników Arhelanu, którym dorzucono gigantyczną liczbę obowiązków i godzin nadliczbowych po to by wprowadzić w życie ten szalony plan otwierania nowych sklepów i wdrażania systemu.
    Taka jest prawda o Arhelanie

  • Pracownik Arhelan 24.03.2021

    Tak naprawdę wewnątrz Arhelanu od kilku lat mówiło się o tym, że właściciele spółki chcą sprzedać udziały. Słowa, że "sprzedaż nie jest rozważana. – Mamy własną strategię, chcemy się rozwijać samodzielnie" to była nieprawda.
    Od 2018 została wprowadzona strategia tworzenia wydmuszki, czyli zakładania jak największej liczby sklepów w jak najkrótszym czasie, bez (jak poprzednio) dobrego rozeznania, czy dana lokalizacja będzie konkurencyjna i da zyski. Sieć sklepów posiadająca wtedy 65 sklepów (budowane przez 20 lat) nagle zapowiedziała, że otworzy 500 sklepów w ciągu 5 lat!
    W tym samym roku zaczęto rozmowy o wdrożeniu cholernie drogiego systemu ERP SAP, który z punktu widzenia Arhelanu był niepotrzebny, ale był używany... w Eurocash (oraz Dino) i ułatwiłby integrację.
    Nikt nie wspomni o cierpieniach pracowników Arhelanu, którym dorzucono gigantyczną liczbę obowiązków i godzin nadliczbowych po to by wprowadzić w życie ten szalony plan otwierania nowych sklepów i wdrażania systemu.
    Taka jest prawda o Arhelanie

  • Lolo 12.03.2021

    Sprzedał sie i tyle . a reszte to zasłona dymna . wielki patriotyzm aż mdli.

  • APowiec 12.03.2021

    Gratuluję Franczyzobiorców sieci eurocash nowej konkurencji. To bardzo miłe kiedy franczyzodawca otwiera pod nosem nowe konkurencyjne sklepy. Idealna sieci! Kolejne sklepy skończą z długami jak Akademia Przedsiębiorczości?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także