Eurocash powinien powrócić na ścieżkę dwucyfrowych wzrostów zysku
Analitycy DM BDM z optymizmem patrzą na Eurocash. Spodziewają się poprawy wyników finansowych w kolejnych okresach i liczą na to, że już w dwóch ostatnich kwartałach 2018 r. firma powróci do dwucyfrowych dynamik wzrostu zysków.
W raporcie z 19 października analitycy DM BMD obniżyli cenę docelową Eurocashu z 32,6 zł do 22,5 zł z rekomendacją „akumuluj”. Autorzy raportu spodziewają się poprawy wyników firmy w kolejnych okresach i uważają, że spółka będzie w stanie wykorzystać efekt niskiej bazy z ubiegłego roku. Wyniki sprzedażowe hurtowej części działalności będą pozytywne – segment hurtu powrócił na ścieżkę wzrostową i wykazuje dodatnie LfL. Skutek przyniosą też oszczędności w sferze logistyki i kosztów biurowych, a projekt fresh dojdzie do progu rentowności. Wszystko to przełoży się na pozytywne dynamiki EBITDA.
Raport zdecydowanie pozytywnie odnosi się do strategii rozwoju dywizji detalicznej, zgodnie z którą Eurocash zamierza otworzyć ok. 900 sklepów do końca 2023 r. Wśród czynników ryzyka odnotowana jest natomiast presja ze strony wynagrodzeń, ewentualne zwiększone koszty integracji Mili oraz zmiany strukturalne na rynku.
„Eurocash bardzo długo rozczarowywał wynikami, szczególnie w 2H’17. W 1H’18 dystrybutor FMCG zaprezentował płaskie rezultaty r/r, co (mają na uwadze rebranding sklepów Eko) odbieramy lekko pozytywnie. Liczymy, że kończący się proces integracji Eko, prowadzone działania optymalizujące w obszarze hurtu oraz niska baza wynikowa przełożą się na powrót do dwucyfrowych dynamik wzrostu zysków w 3-4Q’18.” – czytamy w raporcie.
Analitycy DM BMD zakładają, że Grupa Eurocash osiągnie w III kw. 2018 r. nieco ponad 6,0 mld zł przychodów, realizując ok. 12 proc. marżę brutto ze sprzedaży. EBITDA estymowane jest na ok. 111 mln zł, a zysk na 37 mln zł. W całym 2018 r. firma powinna wygenerować 22,3 mld zł obrotów, 395 mln zł EBITDA oraz ok. 111 mln zł zysku netto.
Także prognozy na 2019 r. są pozytywne. Czynniki sprzyjające to kontynuacja oszczędności, zakończenie rebrandingu sieci Eko oraz sprzyjające otoczenie makroekonomiczne, ze wskazaniem na rozpędzoną konsumpcję.
Wśród ryzyk raport wylicza ewentualne koszty związane z integracją Mili i trudną sytuację na rynku pracy sytuację na rynku pracy.
Źródło: rekomendacja DM BMD.
6