22.11.2016/13:55

Eurocash przygląda się wyzwaniom na najbliższe miesiące

Spółka Eurocash zanotowała w III kw. br. słabsze od oczekiwań wyniki. Niższy był zysk netto, zysk operacyjny i EBITDA. Pozytywnie zaskoczyły natomiast przychody grupy. W br. na wynikach firmy mocno odbiły się m.in. deflacja, problemy związane z kanibalizacją w segmencie C&C, a także wydatki inwestycyjne związane z nowymi projektami. Warto się przyjrzeć wyzwaniom, które spółka widzi przed sobą w nadchodzących miesiącach.

Przypomnijmy, że III kw. 2016 roku sprzedaż Grupy Eurocash wzrosła o 5 proc. rdr, do 5,76 mld zł. Jednocześnie firma miała 58,7 mln zł zysku netto, wobec 70,1 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny grupy Eurocash sięgnął 81,1 mln zł (wobec 97,7 mln zł przed rokiem), a EBITDA grupy spadła rdr o 8,8 proc. do 123,2 mln zł.

Według władz Grupy Eurocash czynnikami, które mogą wpłynąć na wyniki i sytuację firmy w najbliższych miesiącach jest wzrost rynku produktów FMCG oraz ewentualne zmiany struktury rynku.

Grupa spodziewa się dalszego wzrostu udziału w rynku nowoczesnych kanałów dystrybucji, jednak niekorzystny wpływ tego procesu na przychody Grupy rekompensowany będzie wzrostem wartości rynku FMCG oraz konsolidacją na rynku hurtowym do tradycyjnych kanałów sprzedaży.

Tak jak w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy, przez najbliższe tygodnie problemem nadal będzie deflacja. Według przedstawicieli grupy kłopotem mogą być „nieoczekiwane zmiany cen produktów spożywczych, napojów, alkoholu lub innych produktów FMCG, bądź cen paliwa, od których zależne są koszty logistyki mogą mieć wpływ na wyniki grupy.”

Coraz większym problemem w sektorze handlu są rosnące koszty płac. „Potencjalna presja na koszty płac może w perspektywie średniookresowej wpływać negatywnie na wyniki grupy. Jednakże, potencjalny wzrost wynagrodzeń ma wpływ na cały rynek w Polsce. Z uwagi na fakt, że grupa realizuje sprzedaż na terenie Polski, jej pozycja konkurencyjna nie powinna ulec zmianie pod wpływem tego czynnika.”

Wśród czynników wewnętrznych, które mogą determinować wyniki spółki są m.in.: rozwój „nowych formatów sprzedaży hurtowej lub formatów franczyzowych dla sklepów detalicznych w celu możliwości zaproponowania klientom Grupy Eurocash pełnej oferty oraz w celu osiągnięcia korzyści skali.” Wpływ na wyniki będzie miała także dalsza ekspansja organiczna.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Karol 23.11.2016

    Rozwiązaniem na koszty płac jest minimalizacja zaangażowania pracowników w przyjmowanie i obsługę zamówień. Na te zapotrzebowania odpowiadają platformy e-commerce do zamówień na rynku hurtowym np. Horecalink, HURTUM (łączące Sprzedających z Kupującymi) lub hurtownie gastronomiczne GastroHurt.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.