09.06.2017/09:00

Eurocash rusza z własnymi zakładami produkcyjnymi

Grupa Eurocash uruchomiła z partnerem biznesowym pierwszy zakład, w którym produkowane jest popularne w Polsce sushi – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Już za kilka tygodni operator wspólnie z firmą Mróz sfinalizuje drugi projekt, który dostarczy do sklepów przekąski i produkty na wynos, które można zjeść „w biegu”. Eurocash to kolejny dystrybutor po Biedronce, który zdecydował się wejść w produkcję żywności.

W ubiegłym roku Grupa Eurocash powołała z partnerami dwie spółki typu joint venture Sushi to Go i Foodmakers Logistic. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl zakład produkujący sushi już działa, zaś rozruch produkcji w zakładzie Foodmakers, w którym będą produkowane przekąski i dania na wynos nastąpi w najbliższych miesiącach. W tym drugim przypadku firmy będą współpracowały w ramach spółki joint-venture, która została powołana do logistycznej obsługi powstającego zakładu.

- Zainwestowaliśmy w dwa przedsięwzięcia produkcyjne – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jacek Owczarek, dyrektor finansowy, członek zarządu Eurocash. - Pierwsze to fabryka sushi. Zakład działa już od marca, sprzedaliśmy dotychczas produkty za ok. 1 mln zł, nie są to jeszcze duże kwoty. Produkty funkcjonują m.in. pod marką Green Sushi, można je kupić np. na stacjach paliw PKN Orlen.

To właśnie współpraca z największym operatorem stacji paliw będzie motorem rozwoju projektu w najbliższym czasie. Dystrybucja produktów będzie systematycznie rozwijana, m.in. w kanale detalicznym.

Drugie przedsięwzięcie firma Eurocash realizuje w porozumieniu z dużym przedstawicielem z branży mięsnej. - Projekt został zrealizowany we współpracy z jednym z największych producentów wyrobów mięsa w kraju, czyli firmą Mróz. Fabryka ma być gotowa w czerwcu, a wakacje wykorzystamy na uruchomienie produkcji. Sądzę, że już od jesieni będziemy dystrybuować nowe produkty, takie jak kanapki, przekąski, wrapy, czy sałatki. – tłumaczy Jacek Owczarek.

W przypadku projektu Grupy Eurocash i Mróz kooperacja między firmami będzie dotyczyła obszaru logistyki. - Nasza współpraca z Eurocash w ramach spółki joint-venture Foodmakers Logistic będzie dotyczyła głównie logistyki produktów convenience. Muszę podkreślić, że zakład działający pod nazwą Foodmakers, w którym będą produkowane przekąski należy do firmy Mróz – mówi Diego Ruiz, prezes firmy Foodmakers.

Jednocześnie dodaje, że firma będzie produkowała nie tylko na potrzeby Grupy Eurocash, ale także innych dystrybutorów i detalistów.

Według ekspertów na obecnym etapie projekty produkcyjne nie będą miały większego wpływu na biznes Grupy Eurocash, ale w przyszłości mogą dać istotne przewagi konkurencyjne. - Z pozycji wiodącego gracza na polskim rynku hurtowym FMCG, Eurocash poszukuje opcji wzrostowych również poza hurtem, w nowych obszarach rynku, w tym także kanale detalicznym i obszarach związanych z formatem convenience. Obecnie wydatki spółki Eurocash na testy nowych projektów to około 30 mln zł rocznie. Na tym etapie projekty związane z inwestycją w fabrykę sushi czy produkcję artykułów świeżych to fazy testowe, "niematerialne" z punktu widzenia skali całej grupy Eurocash, i na wstępnym etapie raczej kosztochłonne. Jednak w długim terminie, jeśli się sprawdzą, mogą okazać się ciekawym uzupełnieniem oferty zwłaszcza w formatach proximity (Delikatesy Centrum) i convenience (1 minute) - tłumaczy Maria Mickiewicz, Deputy Head of Research Director Pekao Investment Banking.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.