13.05.2020/09:32

Eurocash: Skutki wpływu COVID-19 na biznes nie są możliwe do pełnego oszacowania

- Rozmiar i skutki wpływu COVID-19, są na dziś niemożliwe do pełnego oszacowania oraz uzależnione są od czynników, które pozostają poza wpływem i kontrolą Grupy Eurocash - wskazuje giełdowa spółka w najnowszym sprawozdaniu finansowym.

W marcu 2020 r. koronawirus SARS-CoV-2 oraz choroba wywoływana przez niego, określana jako COVID-19, zaczęły rozprzestrzeniać się jako pandemia. W związku z tym faktem, podjęto szereg działań zapobiegawczych w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa, również w Polsce. W drugiej połowie marca 2020 roku wprowadzono m.in. zakazy i ograniczenia prowadzenia działalności dla pewnych typów podmiotów gospodarczych, jednocześnie zalecając pozostanie w domach i pracę zdalną.

- Na dzień dzisiejszy, w związku ze stabilizacją sytuacji, wprowadzone wcześniej obostrzenia i ograniczenia są stopniowo łagodzone. Istnieje jednak niepewność co do konsekwencji związanych z COVID-19 w przyszłości. W związku z tym Grupa Eurocash na bieżąco monitoruje sytuację oraz stosuje się do zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego i innych służb w Polsce. Dotychczasowe działania Grupy koncentrowały się przede wszystkim na wprowadzeniu zaleceń służb sanitarnych mających na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się COVID-19 i zapewnieniu, w jak największym stopniu, bezpieczeństwa pracownikom przy jednoczesnym umożliwieniu im nieprzerwanej pracy - tłumaczy Eurocash.

Spółka wskazuje, że w dalszej kolejności koncentrowała się na "minimalizacji skutków negatywnego wpływu COVID-19, przede wszystkim w obszarze sprzedaży". - Dotychczas poniesione przez Grupę koszty związane z pandemią COVID-19 występowały w obszarze HR i administracji. Związane były z czasowo wyższymi kosztami wynagrodzeń dla pracowników oraz przeznaczonym dla nich zakupem środków ochrony osobistej. Dodatkowo w związku z pandemią COVID-19 Grupa Eurocash odnotowała wzrost sprzedaży w segmencie detalicznym oraz w segmentach hurtowych, które współpracują z niezależnymi i franczyzowymi sklepami. Jednocześnie Grupa Eurocash odnotowała spadek sprzedaży w segmencie Horeca, oraz w formatach Kontigo i Inmedio - czytamy w raporcie.

Jak podkreślono, ewentualny rozwój epidemii w Polsce "może mieć negatywny wpływ na działania operacyjne Grupy oraz możliwości produkcyjne dostawców czy wielkość sprzedaży odbiorców".

- Biorąc pod uwagę wskazane wyżej okoliczności, zarząd Grupy Eurocash dokonał analizy możliwego wpływu wskazanej sytuacji na wyniki finansowe Grupy. Na bazie przeprowadzonej analizy, Zarząd nie stwierdził zagrożeń co do funkcjonowania Grupy w przyszłości. Analiza została sporządzona zgodnie z najlepszą wiedzą, przy czym rozmiar i skutki wpływu COVID-19, są na dziś niemożliwe do pełnego oszacowania oraz uzależnione są od czynników, które pozostają poza wpływem i kontrolą Grupy Eurocash - tłumaczy spółka.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Obserwator. 16.05.2020

    Skutki w EC są do przewidzenia. Równia pochyła.
    Minus 65 mln w pierwszym kwartale w wyniku nie wróży nic dobrego na kwartały przyszłe. Drugi kwartał jest sporo gorszy od pierwszego przecież.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.