24.08.2016/11:27

Oferta Faktorii Win dostępna w e-sklepie Frisco.pl. Eurocash szuka synergii w biznesie

Grupa Eurocash wprowadziła do oferty sklepu internetowego Frisco.pl produkty dostępne w ramach konceptu handlowego Faktoria Win. Już od stycznia działa wirtualna sekcja Faktorii Win w sklepie internetowym frisco.pl z oferty mogą skorzystać mieszkańcy Warszawy i okolic. Szeroka oferta win to szansa na zyskanie w tej kategorii przewagi nad konkurencją.

Przypomnijmy, że Grupa Eurocash zainwestowała we Frisco.pl pod koniec 2014 r. Największy dystrybutor hurtowy w Polsce objął ok. 44 proc. akcji we Frisco.pl. Akcjonariuszem większościowym w spółce jest firma MCI. Dzięki tej inwestycji Eurocash zyskał możliwość testowania nowych rozwiązań sprzedażowych w internecie.

- Frisco.pl będzie dla nas platformą do zdobywania doświadczeń w segmencie e-commerce. Liczymy, że wykorzystamy zdobyte know-how do wypracowania rozwiązań, które pozwolą wzmocnić pozycję konkurencyjną naszych klientów, czyli niezależnych sklepów spożywczych – mówił po podpisaniu umowy inwestycyjnej Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

Frisco.pl, które było tzw. pure playerem na rynku e-grocery (nie miało zaplecza w postaci tradycyjnych sklepów) zyskało dzięki tej transakcji partnera, który będzie w stanie wesprzeć operatora od strony logistycznej, asortymentowej, wiedzy o konsumencie i siły zakupowej (co pozwoliło firmie na inwestycję w ceny i poprawiło konkurencyjność biznesu).

Jednocześnie, dzięki wsparciu Eurocashu Frisco będzie mogło uruchomić e-sklepy w kolejnych miastach kraju. – Pozyskanie Eurocash jako istotnego inwestora jest kamieniem milowym w rozwoju naszego sklepu. (…)otwierają nam możliwość zwiększenia skali biznesu, m.in. poprzez efektywne wejście z pełną ofertą do kolejnych dużych miast w Polsce w krótszym terminie niż zakładaliśmy do tej pory – mówił ówczesny prezes zarządu Frisco.pl Nicolas Jedraszak.

Adam Jarmicki z MCI Management S.A. podkreślał, że wsparcie Eurocash da Frisco sporo synergii po stronie zakupowej i logistycznej, ale przede wszystkim przyśpieszy realizację strategii rozwoju Frisco.pl i pozwoli istotnie zwiększyć skalę operacyjną tej spółki.

Dzisiaj widzimy pierwsze efekty synergii wynikające z inwestycji Grupy Eurocash we Frisco.pl. Włączenie oferty jest doskonałym tego przykładem. Szczególnie, że pozwala nie tylko na podniesienie konkurencyjności i atrakcyjności oferty supermarketu internetowego, ale także pozwoli zwiększyć sprzedaż samej firmie Eurocash. Oczywiście przy obecnej skali biznesu Frisco.pl, sprzedaż będzie relatywnie niewielka.

Do tej pory Faktoria Win była sekcją z winem przygotowaną na potrzeby sklepów stacjonarnych. Dzięki współpracy z frisco.pl udało się stworzyć tożsamą sekcję w sklepie online.  Wina dostępne na frisco.pl, podobnie jak w sklepach stacjonarnych, podzielone są na główne kategorie nawiązujące do pięciu okazji: Na prezent, Na randkę, Do posiłku, Do relaksu, Z przyjaciółmi. Klienci mają również możliwość przeglądania asortymentu w zależności od rodzaju, poziomu wytrawności, koloru, szczepu, regionu oraz ceny wina. Przy każdej pozycji widnieje prosty i czytelny opis, zawierający min. takie informacje jak kraj pochodzenia czy dominujące aromaty i nuty. Taka prezentacja kolekcji ma ułatwić klientom samodzielny wybór wina bez specjalistycznej pomocy sommeliera. Oferta Faktorii Win w sklepie frisco.pl składa się z ponad 200 różnych pozycji: białych, różowych oraz czerwonych win. W lipcu b.r. oferta została poszerzona o 50 nowych win od znanych i docenianych producentów.

Obszar dostaw e-supermarketu Frisco.pl obejmuje tereny miasta Warszawy oraz gmin: Brwinów, Piastów, Nadarzyn, Raszyn, Michałowice, Milanówek i Podkowa Leśna Pruszków, Konstancin Jeziorna, Lesznowola, Piaseczno, Ząbki, Zielonka, Marki, Łomianki, Jabłonna, Nieporęt, Legionowo, Józefów, Łomianki, Izabelin, Stare Babice.

Czytaj także:

Jeśli ten artykuł był interesujący zapisz się na codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Bądź na bieżąco! Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.