22.08.2019/14:25

Eurocash we wrześniu zakończy proces integracji detalu

Od drugiej połowy 2017 r. Eurocash prowadzi działania na rzecz integracji segmentu detalicznego swojego biznesu. Pełna połączenie trzech sieci – Eko, Mila i Delikatesy Centrum – ma się zakończyć we wrześniu 2019 r. Ostatnim etapem będzie rebranding sklepów. Po finalizacji tego procesu pod szyldem DC będzie funkcjonować „największa sieć supermarketów w Polsce”.

Proces integracji segmentu detalicznego, zapoczątkowany w drugiej połowie 2017 r., rozpoczął się od włączenia w struktury Grupy Eurocash systemu logistycznego sieci Eko. Podjęto również szeroko zakrojoną modernizację i rebranding ok. 250 placówek sklepowych tej sieci. Proces został ukończony pod koniec 2018 r. W ramach rebrandingu niemal wszystkie sklepy Eko stały się Delikatesami Centrum. W paru placówkach handlowych postawiono na inną markę franczyzową Eurocashu – Lewiatan.

Średni koszt rebrandingu i remodelingu jednego sklepu Eko na Delikatesy Centrum wynosił ok. 150 tys. zł. Oznacza to, że wymiana szyldów i odświeżenie wnętrz we wszystkich ok. 250 sklepach Eko kosztowała grupę ok. 37,5 mln zł.

18 maja 2018 r. UOKiK wydał bezwarunkową zgodę na przejęcie przez Eurocash sieci Mila. Firma nabyła liczącą 187 supermarketów sieć Mila od cypryjskiej spółki Domelius Limited. Wkrótce rozpoczął się remodeling sklepów tej sieci i ich integracja ze strukturami detalu Grupy.

Sklepy Mila po rebrandingu także zasilają sieć Delikatesy Centrum. Można jednak się spodziewać, że tak jak w przypadku Eko, tak i tu pojawią się wyjątki - pojedyncze placówki, które mogą trafić pod skrzydła Lewiatana

Eurocash wymienia szereg aspektów procesu integracji – ujednolicenie modelu operacyjnego sklepów, integracja biura głównego, działu HR oraz wewnętrznej komunikacji, wdrożenie wspólnych systemów IT, przegląd asortymentu, integracja marketingu i promocji, wykorzystanie synergii w zakresie zakupu towarów, konsolidacja łańcucha dostaw, centralne zarządzanie finansami i księgowością oraz kwestiami prawnymi, a także zarządzanie ryzykiem.

Na IV kwartał 2019 r. firma planuje dalszą realizację celów strategicznych i optymalizację procesów biznesowych.

Dodaj komentarz

5 komentarzy

  • Młoda 01.12.2019

    Miła nigdy nie była dobrze zarządzana, jakby osoby, w ręce których oddano zarządzanie miały inne cele niż utrzymanie sieci na rynku. Dużo pięknych słów, mydlących oczy właścicielom (teraz z EC robią zresztą to samo), brak wiedzy a właściwie widza z przed 20 lat, brak koncepcji, hamowanie nowych technologii i pomysłów - oto Miła właśnie. I nie czarujmy - EC z g... bata nie ukręci.

  • darc 24.08.2019

    Delikatesy Centrum? Chyba centrum wsi. Ani dobrego asortymentu, ani cen, bałagan.

  • Praktyk 24.08.2019

    TB- to zalezy gdzie. W okolicach Rzeszowa, czy Malopolsce- Delikatesy Centrum maja calkiem dobrala marke. Ale na pozostalych obszarach Polski, rzeczywiscie niewiele wartą

  • Gość 23.08.2019

    Miła sama sobie winna słabe zarządzanie. Bałagan na wyższych szczeblach doprowadził do sprzedaży sieci

  • TB 22.08.2019

    37 mil wyrzuconych do kosza - DC to żaden Brand.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.