23.03.2017/10:32

Eurocash wspomaga zmianę pokoleniową w tradycyjnym handlu

Praca w handlu nigdy nie należała do lekkich i nie cieszy się powodzeniem wśród młodych. Coraz trudniej o dobrych pracowników, ale i o następców. Rozwiązaniem, przynajmniej części tych problemów, mogą być dobre systemy franczyzowe.

Dlaczego dzieci kupców niezbyt chętnie garną się dziś do handlu? Czasem rozjeżdżają się po świecie lub mają odmienną wizję własnej kariery – wolą pracować w wymarzonym zawodzie lekarza, nauczyciela, inżyniera. Bywa i tak, że obserwując codzienną ciężką i wielogodzinną pracę rodziców, wolą nawet zarabiać mniej, ale pracować spokojnie na jakimś etacie. Tym bardziej że mają też świadomość, jak niepewnym biznesem jest dzisiaj prowadzenie sklepu – wystarczy jeden nowy dyskont w okolicy, by dorobek życia ich rodziców stanął wobec poważnego zagrożenia.

Kupcy potrzebują zatem z jednej strony stabilizacji, lepszych warunków handlowych, oparcia w mocnym partnerze biznesowym, a z drugiej strony wsparcia merytorycznego, m.in. pomocy w szkoleniu pracowników. Innymi słowy – potrzebują dobrej franczyzy.

Wybór szansą na rozwój

Tyle że franczyza zawsze wiąże się z różnymi ograniczeniami i kosztami. Niektórzy właściciele sklepów są gotowi poświęcić część samodzielności biznesowej w zamian za najlepsze warunki handlowe i pełne wsparcie logistyczne. Inni bardziej sobie cenią niezależność, choć chętnie korzystają z wypróbowanych rozwiązań marketingowych. Dlatego Grupa Eurocash, jeden z największych graczy na rynku franczyzy w Polsce, od lat stawia na równoległy rozwój kilku zróżnicowanych formatów franczyzowych. To kupcy decydują, który jest dla nich najbardziej odpowiedni, jak ścisła współpraca z operatorem najlepiej sprawdzi się w ich placówce, w konkretnym otoczeniu biznesowym.

Tak zaprojektowane systemy franczyzowe umożliwiają wzajemne uzupełnianie się najcenniejszych zasobów partnerów biznesowych – przedsiębiorca wnosi osobiste zaangażowanie i doświadczenie, znajomość lokalnego rynku oraz dobre rozpoznanie potrzeb swoich klientów, natomiast operator wnosi efekt skali i siłę negocjacyjną w kontaktach z dostawcami, dostarcza skuteczne narzędzia wspierania sprzedaży i zapewnia efektywność całego łańcucha dystrybucji.

W sytuacji gdy problemem dojrzałych przedsiębiorców jest zachęcenie młodego pokolenia do przejmowania biznesów, zróżnicowanie formatów franczyzowych Eurocashu może ułatwić to zadanie. O ile bowiem wielu młodych ludzi nie widzi siebie w roli „stojącego za ladą sklepikarza”, to znacznie chętniej odnaleźliby się w roli „przedsiębiorcy prowadzącego firmę handlową”. Szeroka oferta franczyzowa daje szansę przekształcania pojedynczych sklepów w rozwinięte przedsiębiorstwa detaliczne. A to z kolei ułatwi przeprowadzenie zmiany pokoleniowej w polskim handlu niezależnym. Dla ambitnego, wykształconego młodego człowieka prowadzenie pojedynczego sklepu niekoniecznie jest atrakcyjne. Inaczej sytuacja będzie wyglądać, gdy rodzina obok sklepu Delikatesy Centrum zacznie w okolicy prowadzić jeszcze np. sklep z alkoholami Duży Ben, czy też Inmedio. W ten sposób stworzy atrakcyjne przedsiębiorstwo zarządzające różnymi formatami.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.