18.01.2017/13:26

Ewa Borowska, Eurocash Franczyza: Na rynku trwa ostra walka o lokalizacje i franczyzobiorców

W 2016 roku w przypadku sieci Delikatesy Centrum (…) koncentrowaliśmy się na poprawie efektywności poszczególnych placówek, kosztem dalszej ekspansji. Zamknęliśmy część sklepów, które nie spełniały standardów Delikatesów Centrum lub których wizerunek nie był spójny z naszymi oczekiwaniami. Choć otwarć było mniej, to osiągnięta sprzedaż była większa niż przed rokiem - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl i magazynowi „Wiadomości Handlowe” Ewa Borowska, dyrektor generalna spółki Eurocash Franczyza.

Franczyza jest jednym z najbardziej perspektywicznych systemów współpracy w handlu detalicznym. Jak, według Pani, wyglądają scenariusze dla franczyzy w Polsce? W jakim kierunku będą ewoluować systemy franczyzowe?

Zdecydowanie podpisujemy się pod twierdzeniem, że franczyza jest jedną z najbardziej perspektywicznych form współpracy w handlu detalicznym, w szczególności w tak konkurencyjnym segmencie, jakim jest sprzedaż żywności i innych produktów FMCG. Już ponad 28 000 sklepów spożywczych w Polsce to placówki zrzeszone w sieciach franczyzowych lub partnerskich. Przedsiębiorcy dostrzegają korzyści z łączenia się w grupy, budowania jednolitego, rozpoznawalnego systemu, korzystania z efektu skali. Do tego otrzymują wsparcie doświadczonego partnera, który musi nie tylko zapewnić im efektywne dostawy towaru, ale dużo więcej – chodzi m.in. o koncepcję prowadzenia sklepu i kompleksowe wsparcie marketingowe, w tym dedykowane promocje i kampanie reklamowe, a także szkolenia niezbędne w prowadzeniu tego biznesu. Mam na myśli także wsparcie w negocjacjach, dzięki czemu franczyzobiorca może skorzystać z najlepszych ofert ubezpieczenia, zakupu energii elektrycznej, czy wyposażenia sklepu.

Patrząc na niezwykle konkurencyjny rynek detaliczny w Polsce wydaje się, że niezależni detaliści będą musieli wkrótce podjąć decyzję dotyczącą wyboru partnera, z którym będą chcieli działać i rozwijać się?

Dobre systemy franczyzowe są przyszłością handlu niezależnego, ponieważ łączą to co najcenniejsze – przedsiębiorcę, któremu zależy, zna lokalny rynek, swoich klientów, ich oczekiwania oraz partnera, który zapewnia efektywność całego łańcucha dystrybucji.

W Grupie Eurocash zawsze wychodziliśmy z założenia, że nie ma jednego słusznego modelu współpracy w ramach franczyzy. Wiemy, że to właściciele sklepów – niezależni przedsiębiorcy – wiedzą najlepiej, jakiego wsparcia potrzebują. Dlatego jako partner niezależnych polskich detalistów oferujemy im i rozwijamy równolegle różne formaty franczyzowe i partnerskie, a co za tym idzie różne modele współpracy.

Na jakie elementy współpracy z franczyzobiorcami Eurocash kładzie najmocniejszy akcent?

W obliczu coraz większej presji na rentowność handlu detalicznego, nieustannie testujemy i dostarczamy właścicielom sklepów nowe rozwiązania, które pozwalają im budować dodatkowy obrót i zyski. Ważnym elementem szeroko rozumianej współpracy na linii franczyzodawca-franczyzobiorca jest ścisła współpraca z regionalnymi radami franczyzobiorców. Wypracowywane rozwiązania i projekty wspólnie konsultujemy i testujemy.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Marek 11.08.2018

    Prosze zwrócić uwagę na sklep we Wschowie. Stare mieso stare wyroby muchy w lodowce. Masakra.

  • aha ?? 18.01.2017

    Franczyza z ... nawet nie skomentuje .

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.