12.08.2020/14:47

EY: Konsumenci w Polsce znacznie bardziej optymistyczni niż na świecie. 44 proc. planuje zwiększyć wydatki

Polacy ogólnie są bardziej optymistycznie nastawieni do swojej sytuacji finansowej niż tzw. konsumenci globalni – wynika z danych firmy badawczej EY, która przyjrzała się m.in. temu, jak konsumenci będą zarządzać swoimi budżetami po pandemii i jakie wartości będą się dla nich liczyć przy decyzjach zakupowych.

Grzegorz Przytuła z EY tłumaczył, że największe różnice widoczne między Polską a innymi krajami występują w kontekście osób, które chcą utrzymać swoje wydatki na niższym poziomie, i tych, które po pandemii zamierzają wydawać więcej. Jak widać na poniższej infografice przygotowanej przez EY na podstawie czerwcowej edycji badania Future Consumer Index, Polacy zdecydowanie przodują wśród respondentów, którzy mają dość oszczędności.

Podczas gdy 20 proc. respondentów na świecie planuje utrzymać wprowadzone obecnie oszczędności, takie plany ma jedynie 4 proc. Polaków. Co więcej, aż 20 proc. zapowiada tzw. powrót z hukiem, czyli znaczne zwiększenie wydatków na zakupu po okresie pandemii. Wśród zagranicznych konsumentów takie plany ma 11 proc.

Jak będą wyglądać plany zakupowe Polaków po pandemii? (mat. EY)

Co ciekawe, z badania wynika także, że dla polskich konsumentów przystępność cenowa towarów jest mniej ważna niż dla osób z innych krajów, a także bardziej liczy się dla nich ograniczenie odpadów oraz ochrona środowiska (32 proc. Polska vs 17 proc. inne kraje). Te deklaracje wydają się szczególnie ciekawe w kontekście tego, że w zużyciu plastikowych toreb i torebek należymy do ścisłej czołówki UE. Polacy są także mniej skłonni do angażowania się w cele społeczne i oceniania firm pod kątem społecznej przejrzystości.

Wartości, na które podczas zakupów konsumenci zwracają największą uwagę (mat. EY)

 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • DrM. 12.08.2020

    Efekt 500 plus?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także