13.07.2018 / 09:37
StoryEditor

Fenomen drobiu. Rynek, który wciąż rośnie

(fot. Pixabay/CC0)
W zeszłym roku drób awansował do pozycji najczęściej spożywanego gatunku mięsa na świecie. Natomiast Polska kolejny rok z rzędu pozostała jego największym producentem w Unii Europejskiej. Nasz kraj odpowiada już za 16% całej wspólnotowej produkcji mięsa i podrobów drobiowych.

Chociaż w polskiej branży mięsnej cykliczne górki i dołki są normą, ta akurat w przypadku sektora drobiowego od kilkunastu lat zarówno produkcja, spożycie, jak i eksport konsekw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.04.2025 / 17:58
StoryEditor
Czy Polacy chcą zakazu reklam piwa bezalkoholowego? Wyniki badania nie pozostawiają złudzeń
Czy Polacy chcą zakazu reklam piwa bezalkoholowego? Wyniki badania nie pozostawiają złudzeń (fot. Shutterstock)

Połowa Polaków chciałaby zakazu reklamy dla obu wariantów. Wnioski z najnowszego badania IBRiS rzucają nowe światło na społeczne postrzeganie napojów "0 proc.". Dlaczego konsumenci są coraz bardziej nieufni wobec tych produktów?

Z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS wynika, że polskim konsumentom często zdarza się pomylić piwo bezalkoholowe z jego alkoholowym odpowiednikiem. Co trzec...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.05.2025 / 08:53
StoryEditor
Paczki z Temu i Shein gwałtownie drożeją. Koniec tanich zakupów z Chin
Paczki z Temu i Shein gwałtownie drożeją. Koniec tanich zakupów z Chin (fot. Canva + Temu)

USA wprowadziły regulacje, które uderzyły w chińskich gigantów e-commerce. Koszt przesyłki z Temu i Shein drożeje nawet o 150 proc. Podobne rozwiązanie chce wprowadzić UE. Od kiedy?

Z artykułu dowiesz się:

  • USA likwidują ulgę celną de minimis na paczki z Temu i Shein
  • Temu zmienia zasady sprzedaży na rynku amerykańskim

  • Shein podnosi ceny na ubrania

  • Amazone z pokorą przyjmuje decyzję Trumpa

  • UE też nałoży cła na paczki z Chin 

  • Kiedy UE nałoży cła? O ile wzrosną koszty paczek z Shein i Temu?

USA likwidują ulgę celną de minimis i nakładają cła na paczki z Temu i Shein

Od 2 maja 2025 roku USA zniosły zwolnienie de minimis na towary o wartości poniżej 800 USD z opłat importowych. Z takiego zwolnienia z taryf celnych korzystali m.in. chińscy giganci e-commerce: Temu i Shein. Teraz się to skończyło, a produkty importowane z Chin i Hongkongu znacznie drożeją. Mają one podlegać nowym taryfom w wysokości 145% plus wszelkie wcześniejsze cła. Nowe cła nie obejmą jednak smartfonów.

Administracja Donalda Trumpa już raz zawiesiła ulgę celną de minimis w lutym, ale dość szybko się z tego wycofano. Okazało się wówczas, że celnicy mieli duże problemy z przetwarzaniem i pobieraniem ceł od milionów paczek jakie napływały z Chin do Stanów Zjednoczonych. Jednak tym razem amerykańska administracja raczej się nie wycofa z ceł na chiński e-commerce.

– Jesteśmy przygotowani i wyposażeni w narzędzia umożliwiające przeprowadzanie udoskonalonych kontroli przesyłek i skuteczne egzekwowanie nakazów celnych – przekonuje rzecznik prasowy amerykańskiej Służby Celnej i Ochrony Granic cytowany przez agencję Reuters.

Temu już zmienia zasady sprzedaży na rynku amerykańskim

O tym, że cła na paczki o niskiej wartości zostaną na dłużej świadczy też zmiana w polityce sprzedażowej Temu w USA.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. maj 2025 10:58