23.04.2018 / 08:17
StoryEditor

Firmy coraz bardziej rozglądają się za pracownikami

(fot. mat. prasowe)
W marcu zanotowano rekordową liczbę ogłoszeń o pracę w internecie - pisze Rzeczpospolita. Firmy coraz bardziej rozglądają się za specjalistami m.in. od sprzedaży czy budowlańcami.

W marcu w sieci było ponad 200 tys. ogłoszeń o pracę. To najwięcej w historii polskiego internetu. Od początku roku pojawiło się prawie 600 tys. ogłoszeń o pracę. To wzrost aż o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 69% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.10.2025 / 13:27
StoryEditor
Fotoreportaż z sieci monopolowej Alko w Finlandii
Sieć Alko, Finlandia (fot Sebastian Rennack)
Dział bezalkoholowy Alko obejmuje napoje o zawartości alkoholu do 0,5 proc., wyraźnie oznaczone w języku fińskim i szwedzkim. Stylowe wyposażenie i bogaty asortyment sygnalizują, że napoje o niskiej zawartości alkoholu i bezalkoholowe cieszą się równym szacunkiem na półkach (fot Sebastian Rennack)fot. Sebastian Rennack
Sieć Alko, Finlandia (fot Sebastian Rennack)
Cyfrowy ekran na tylnej ścianie promuje dobieranie potraw do wina, a nie sprzedaż ukierunkowaną na cenę. Ekspozycja z przepisami na „Risotto Milanese i białe wino cytrusowe” prowadzi do strony internetowej Alko, podkreślając priorytetowe podejście firmy (fot Sebastian Rennack)fot. Sebastian Rennack
Sieć Alko, Finlandia (fot Sebastian Rennack)
„Symbole, które Ci pomogą”: Centralna tablica informacyjna wyjaśnia symbole etykiet Alko, określające profile smakowe, sugestie dotyczące parowania i cechy produktu. W dziale z rumem i brandy, oznakowanie edukacyjne zastępuje promocje, wspierając model sprzedaży detalicznej Alko oparty na wskazówkach. (fot Sebastian Rennack)fot. Sebastian Rennack
Sieć Alko, Finlandia (fot Sebastian Rennack)
Alko prezentuje lekkie wina w saszetkach w dobrze zorganizowanej ekspozycji, która łączy międzynarodową różnorodność ze zrównoważonym rozwojem. Kompaktowe opakowanie redukuje emisję CO₂ jeszcze bardziej niż opakowania typu bag-in-box, oferując wybór przyjazny dla klimatu bez kompromisów w zakresie stylu i jakości.(fot Sebastian Rennack)fot. Sebastian Rennack
Sieć Alko, Finlandia (fot Sebastian Rennack)
Sieć Alko, Finlandia (fot Sebastian Rennack)
Sieć Alko, Finlandia (fot Sebastian Rennack)
Sieć Alko, Finlandia (fot Sebastian Rennack)

Format sklepu sieci Alko jest inny niż wszystkie w Europie. To fiński państwowy sprzedawca napojów alkoholowych, mający monopol na sprzedaż napojów o zawartości alkoholu powyżej 8 proc. Reklama nie wchodzi w grę. Jaką misję realizuje detalista?

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze NAN% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.10.2025 / 10:21
StoryEditor
InPost tworzy konkurencję dla Allegro. "Rafał Brzoska może wygrać wojnę o polski e-commerce”
InPost wkracza w e-commerce. Nowy projekt może uderzyć w Allegro (fot. Canva + InPost)

InPost szykuje innowacyjny kanał sprzedaży w e-commerce, który ma być konkurencją dla Allegro. – Rafał Brzoska obrał kurs, który pomoże mu nie tylko wygrać bitwę z Allegro, ale i całą wojnę o przyszłość polskiego e-commerce – komentuje Daniel Kędzierski.

W artylule przeczytasz:

  • InPost wkroczy w e-commerce już 1 stycznia 2026 roku?
  • Rafał Brzoska: kupowanie na "marketplace’ach" skończy się szybciej, niż się wydaje
  • Daniel Kędzierski: InPost może wygrać bitwę z Allegro i wojnę o polski e-commerce
  • InPost tworzy agenta AI, który będzie jak osobisty i wykwalifikowany doradca
  • Szef FastTony: Wielu próbowało pokonać Allegro i im się nie udało. Ale świat się zmienił

InPost wkroczy w e-commerce już 1 stycznia 2026 roku

InPost wchodzi w e-commerce i tworzy konkurencję dla Allegro! Pierwsze informacje o tym projekcie podały portale cashless.pl i bsmarket.pl. Wynika z nich, że firma planuje uruchomić nowy kanał sprzedaży dla sklepów internetowych, oparty na sztucznej inteligencji.

Według bsmarket.pl projekt będzie funkcjonował w oparciu o sztuczną inteligencję. AI ma analizować dane zakupowe i preferencje klientów InPostu, tak aby zwiększyć szanse na dokonanie zakupów. Użytkownik InPostu będzie trafiał z takiego przekierowania do sklepu współpracującego z firmą Rafała Brzoski. A zakupiony produkt będzie objęty szybką dostawą przez InPost na korzystnych warunkach.

InPost miałby wystartować z nowym projektem 1 stycznia 2026 r.

Rafał Brzoska: kupowania na „marketplace’ach skończy się szybciej niż się wydaje

W tym kontekście warto także wspomnieć post Rafała Brzoski z portalu X.com z lipca tego roku.

– Model kupowania w e-commerce na klasycznych witrynach typu “marketplace” skończy się szybciej niż się wydaje. Agentic AI shopping przedefiniuje cały rynek – czy to się komuś podoba czy nie. Doświadczyli tego już wydawcy treści – teraz podobna fala nadchodzi w e-commerce. Ciekawie się zapowiada najbliższe 12-18 miesięcy w naszej branży – pisał wówczas szef InPostu.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 62% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. październik 2025 09:05