Firmy Unilever i Wawel zawiązały alians na rynku lodów
Unilever oraz Wawel nawiązały współpracę, w rezultacie której w najbliższym sezonie lodowym do sprzedaży trafią pod marką Big Milk lody o smakach cukierków: Michałki z Wawelu oraz czekoladek Tiki Taki i Malaga.
Konsumenci będą mieli do wyboru produkty z segmentu lodów familijnych i impulsowych – pudełka (450 ml) oraz rożki (105 ml), które do handlu trafią w marcu. Partnerzy handlowi będą mieli dostęp do nowych produktów od połowy lutego.
Obie marki mają silne pozycje na polskim rynku. Big Milk jest największą marką lodową w kraju. Jak podają obie firmy w komunikacie, powołując się na badania Nielsena przeprowadzone w sierpniu 2018 roku, wartościowe udziały rynkowe marki wynosiły 11,6%. Wawel ma zaś 10% udziałów rynkowych w swojej kategorii. Jest liderem segmentu czekolad gorzkich premium i sprzedaży słodyczy na wagę.
Jak podkreśla Marek Kopyto, country manager w firmie Unilever, rynek lodów rośnie kilkukrotnie szybciej od reszty rynku spożywczego, co ma związek ze sprzyjającą pogodą i rosnącą popularnością lodów.
- Współpraca z firmą Wawel umożliwi nam poszerzenie tej kategorii. Smaki bazujące na jej produktach będą uzupełnieniem naszego portfolio, zbudowanego zarówno w oparciu o globalne marki takie jak Ben&Jerry’s czy Carte d’Or, jak i polskiego Big Milka - mówi Kopyto.
9