07.07.2020/12:22

Frédéric Guichard, Żywiec Zdrój: Epidemia nie zatrzyma realizacji naszych pomysłów [WYWIAD]

A co z Waszymi klientami?

Wielu z nich to przedstawiciele segmentu HoReCa, dla których sytuacja była wyjątkowo trudna z uwagi na wprowadzone ograniczenia. Cały czas musieli płacić swoim pracownikom, dostawcom, do tego dysponowali towarem, którego nie mogli sprzedać ze względu na brak możliwości prowadzenia działalności. Trudno było im nawet oszacować, jak długo będą w takiej sytuacji, gdyż nie wiedzieli, kiedy ograniczenia zostaną zniesione. Ułatwiliśmy więc pewne kwestie związane z płatnościami, anulowaliśmy niektóre z nich, zapewniając wsparcie. Było to możliwe między innymi dzięki działaniu całej grupy spółek Danone, która przeznaczyła 250 mln euro na wsparcie swoich partnerów biznesowych na całym świecie. Każda firma należąca do grupy, w tym Żywiec Zdrój, może skorzystać z tego funduszu i pomóc swoim klientom. Teraz, gdy restauracje stopniowo się otwierają, widzimy, że to wsparcie było dla nich bardzo ważne.

Na własny rozwój też wydawaliście ostatnio sporo pieniędzy, w zeszłym roku rozpoczęliście rozbudowę waszej fabryki w gminie Radziechowy-Wieprz. Jak wyglądała realizacja i co wam dała ta inwestycja?

To ogromna inwestycja w regionie, z którego się wywodzimy i który jest centrum naszej działalności. Fabryka powstała już cztery lata temu, aby wspierać rozwój naszego biznesu. W zeszłym roku rozpoczęliśmy rozbudowę, dzięki której zakład zyskał nowoczesne, proekologiczne rozwiązania, a także nową linię produkcyjną. Powiększyliśmy także przestrzeń magazynową. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję ze względu na rosnące zapotrzebowanie na rynku – woda butelkowana rośnie w Polsce stabilnie od kilku lat i oczekujemy, że tak będzie nadal, ponieważ – jak wskazują nasze badania – Polacy piją jej coraz więcej. W ciągu pięciu lat konsumpcja wody zwiększyła się o 30 proc. Woda butelkowana cieszyła się szczególnie dużymi wzrostami w ostatnich dwóch latach, urosła o ponad 6 proc. wolumenowo i jeszcze więcej wartościowo. My na początku tego roku rośliśmy nawet szybciej niż kategoria. Perspektywy są dobre, gdyż Polacy chcą rozwijać swoje prozdrowotne nawyki, są też coraz bardziej świadomi tego, że woda jest najlepszym sposobem na nawodnienie organizmu.

Jak szybko może rosnąć ta kategoria w najbliższych latach?

Na pewno spodziewamy się wzrostu w przyszłości, chociaż trudno powiedzieć jak dynamiczny on będzie. Warto podkreślić, że w ostatnich latach nie tylko wartość sprzedaży rosła, ale systematycznie zwiększał się też udział wody butelkowanej w całym rynku napojowym. Obecna sytuacja nie spowoduje wyhamowania, będzie raczej odwrotnie – zdrowie i bezpieczeństwo staną się jeszcze bardziej istotne dla konsumentów, a to spowoduje wzrosty w kategorii wody.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.