24.08.2016/14:35

Tomasz Dębowski, Frisco.pl: Obniżyliśmy ceny do poziomu oferowanego przez hipermarkety i dyskonty

Eksperci internetowego supermarketu Frisco.pl przeprowadzili analizę koszyka zakupowego realizowanego przez klientów warszawskiego e-sklepu. Według danych za przeciętny koszyk w pierwszym półroczu 2016 roku klienci zapłacili ponad 250 zł.

Kupowanie online odzieży, elektroniki czy książek jest już zjawiskiem powszechnym. Natomiast wciąż dla wielu osób zakup produktów spożywczych przez Internet stanowi pewną barierę. Jednak jak pokazuje analiza porównawcza zamówień we Frisco.pl z pierwszej połowy 2016 roku z analogicznym okresem w roku 2015, rynek e-grocery cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Klienci coraz bardziej przekonują się do robienia zakupów spożywczych przez Internet i zyskują do nich zaufanie, czego wynikiem jest coraz większy udział sprzedaży owoców, warzyw czy innych produktów świeżych, jak mięso czy sery.

W pierwszym półroczu 2016 roku przeciętny konsument wydał na zakupy we Frisco.pl ok. 250 zł, co jest kwotą nieco mniejszą niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tymczasem, średnia liczba produktów w jednym zamówieniu w 2016 roku wzrosła o średnio 6%.

- Niższa wartość koszyka w pierwszej połowie 2016 roku w porównaniu z 2015, przy większej liczbie produktów, wynika ze zmiany polityki cenowej, jaką wprowadziliśmy w październiku 2015 roku – mówi Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu Frisco.pl

– Obniżyliśmy ceny, które obecnie kształtują się na poziomie hipermarketów czy dyskontów, więc nasi klienci nie muszą wybierać między wygodnym zamawianiem w sieci, a czasochłonnymi zakupami w sklepach stacjonarnych. Kupowanie produktów spożywczych online nie oznacza już dodatkowego płacenia za wygodę, gdyż istnieje opcja darmowej dostawy. Oferujemy zarówno niską cenę oraz oszczędność czasu, a jednocześnie produkty najwyższej jakości – dodaje Tomasz Dębowski.

Polacy przekonują się do wysokiej jakości produktów kupowanych online i coraz częściej wybierają artykuły świeże, takie jak owoce i warzywa. W 2015 roku 63% koszyków, zawierało te produkty, natomiast obecnie już 71%. W pierwszym półroczu 2016 największą popularnością cieszyły się cytryny i banany, z warzyw najczęściej wybierano czerwoną paprykę. Jednocześnie te artykuły znalazły się w Top 5 najczęściej kupowanych produktów.

Średnie wydatki na owoce i warzywa przypadające na jeden koszyk wzrosły o blisko 15% w 2016 roku. Podobny wzrost widać w kategorii świeża żywność (mięso, nabiał). Klienci coraz bardziej przekonują się do świeżych produktów dostarczanych bezpośrednio od dostawców pod indywidualne zamówienia. To unikalne rozwiązanie na rynku dostępne jest wyłącznie we Frisco.pl. W pierwszej połowie 2016 roku produkty z kategorii świeża żywność znalazły się w 81% koszyków, kiedy jeszcze rok temu odsetek ten wynosił 71%.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.