09.05.2016/12:00

Frisco.pl stawia na produkty świeże

Coraz więcej osób podchodzi bardziej całościowo do oceny opłacalności i wygody spożywczych internetowych zakupów - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Katarzyna Kazior, prezes sklepu internetowego Frisco.pl.

Na jakim etapie rozwoju rynku e-grocery jest obecnie Polska i jakie są perspektywy w tym zakresie?

E-grocery rozwija się bardzo szybko. Jest to wciąż nisza na tle całej rodzimej sprzedaży internetowej, wycenianej w 2015 roku na blisko 27 mld zł, dlatego potencjał rozwoju tej gałęzi e-handlu jest ogromny. Klienci coraz chętniej potrzebne produkty spożywcze kupują przez internet, a patrząc na doświadczenia krajów zachodnich, w których e-grocery ma o kilka lat dłuższą historię niż u nas, za jakiś czas udział tej branży w całym handlu spożywczym może znacznie wzrosnąć i sięgnąć kilku procent. Coraz większe znaczenie w sprzedaży internetowej ma kanał mobilny. Liczba m-klientów zwiększyła się u nas w ub.r. ponad dwukrotnie w porównaniu do 2014 roku i obecnie zamówienia dokonywane za pomocą smartfonów i innych urządzeń mobilnych stanowią ponad 15 proc. wszystkich zakupów. Bieżący rok na pewno przyniesie branży dalszy rozwój, ale też kolejne zmiany. Z pewnością będzie rósł popyt na usługi związane z handlem internetowym, bo klienci stają się coraz bardziej świadomi i cenią swój czas. Z drugiej strony są w stosunku do e-sklepów jeszcze bardziej wymagający, więc usługi i towary są coraz lepszej jakości.

Frisco.pl oferuje obecnie około 15 tys. produktów. Jakie kategorie będą rozwijane najmocniej w najbliższych latach?

Cały czas rozbudowujemy asortyment, praktycznie w każdej kategorii produktowej. W naszym sklepie klienci mogą znaleźć wszystko, czego potrzebują, by zrobić duże, kompletne cotygodniowe zakupy – żywność, w tym produkty świeże, a także chemię gospodarczą czy artykuły dla dzieci. Wybór, który zapewniamy, jest więc niezwykle szeroki, porównywalny do tego, co można znaleźć w tradycyjnych hipermarketach, i właśnie dla takich miejsc jesteśmy bardzo dobrą alternatywą. Nie zamierzamy poprzestać na konkretnej liczbie artykułów, zdajemy sobie bowiem sprawę, że bogata oferta to bardzo ważny aspekt, jakim kierują się klienci przy wyborze sklepu internetowego. Zmieniają się też potrzeby Polaków – poszukują oni coraz częściej produktów bio, organicznych, bezglutenowych – odpowiadamy na bieżąco na ich oczekiwania, rozbudowując tego typu asortyment.

A co z produktami świeżymi?

Już od pewnego czasu stawiamy na świeże warzywa, ryby czy mięso. Jesteśmy w stanie zapewnić wysoką jakość tych wyrobów dzięki unikalnemu na rynku modelowi operacyjnemu – kupowane u nas artykuły są kompletowane u dostawców i dostarczane nam danego dnia pod konkretne zamówienia. Dlatego zawsze są świeże. Dysponujemy też specjalistyczną flotą samochodów-chłodni, tzw. Frisco Vanów, dostosowanych do przewozu tego typu produktów. Jesteśmy więc przygotowani i nastawieni na dalszy rozwój oferty ultra-fresh, zarówno w aspekcie technologicznym, jak i logistycznym.

W jaki sposób Frisco.pl stara się dotrzeć do klienta? Czy sklepy internetowe mają narzędzia do tego, aby sprawić, że klienci będą lojalni?

We Frisco zawsze stawiamy na maksymalny komfort osób, które robią u nas zakupy. Musimy im zagwarantować, że zrobią je szybko i że będzie to po prostu wygodne. Dlatego umożliwiamy klientom składanie zamówień w każdym miejscu i czasie – przez siedem dni w tygodniu, zarówno na domowym komputerze, jak i za pomocą aplikacji na urządzenia mobilne. To ważne w czasach, kiedy każdy jest zabiegany i chce jak najlepiej wykorzystać każdą chwilę, choćby podczas powrotu z pracy do domu. Zdobywamy w ten sposób lojalnych klientów.

Czy w e-sklepach, podobnie jak w tradycyjnych, również cena jest najważniejsza?

Coraz więcej osób podchodzi bardziej całościowo do oceny opłacalności i wygody spożywczych internetowych zakupów. Wyobraźmy sobie e-sklep, który jest najtańszy, ale jego kurierzy regularnie pukają do drzwi nie o tej godzinie, na którą klient zamawiał dostawę, a część produktów nie dociera w ogóle. To nie jest droga, którą w e-grocery należy podążać. We Frisco mamy tego świadomość i swoje przewagi staramy się budować we wszystkich aspektach procesu zakupowego. Oferujemy więc atrakcyjne ceny na poziomie tych w hipermarketach. Z najwyższą starannością podchodzimy też do terminowości i niezawodności realizowanych usług. Oferujemy np. jednogodzinne okna czasowe dostawy przez sześć dni w tygodniu – od godz. 6 do 23. W ostatnim czasie uruchomiliśmy też program „3 gwarancje Frisco” – zapewniamy, że dostawy będą kompletne, produkty świeże, a w przypadku dużej części z nich – także najtańsze w internecie. Z naszych obserwacji wynika, że to najważniejsze oczekiwania e-klientów.

Rozmawiał Łukasz Stępniak

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.