Frisco.pl zdetronizowało Tesco na warszawskim rynku e-grocery?
Frisco.pl rośnie szybciej od rynku i zwiększa udziały w sprzedaży ogółem. Z szacunków firmy wynika, że jest już liderem e-grocery w Warszawie. Badania wskazują, że tak jest postrzegana.
Rynek e-grocery ma według szacunków stały potencjał wzrostu na poziomie około 20 proc. rocznie. Natomiast Frisco.pl rośnie szybciej, ponieważ zwiększa udziały w rynku ogółem, a ponadto wchodzi w nowe obszary, dotychczas słabo spenetrowane, takie jak dostawy do biur.
Nie ma twardych danych liczbowych na temat udziału poszczególnych firma w sprzedaży online produktów spożywczych na rynku Warszawy i okolic. Nie sposób zatem kategorycznie przesądzić, czy Frisco wyprzedziło wieloletniego lidera – Tesco – w tej rywalizacji.
– Nasze szacunki, oparte na analizie ruchu na stronie internetowej wskazują, że jesteśmy liderem, ale to tylko szacunki. Natomiast z prowadzonych przez nas badań konsumenckich wynika, że jesteśmy postrzegani jako lider e-grocery przez konsumentów, że w ich oczach wyznaczamy w tym obszarze pewien standard. To cieszy, ale też zobowiązuje, ponieważ w ten sposób stajemy się ważnym źródłem wiedzy dla klientów, edukujemy ich, zachęcamy do korzystania z tego kanału zakupów i przez to niejako współkształtujemy przyszłość tego rynku – przekonuje Grzegorz Bielecki, członek zarządu Frisco.pl.
Według szacunków, obecnie Frisco posiada ponad 40 proc. największego rynku w skali Polski, czyli aglomeracji warszawskiej, co mniej więcej przekłada się na 16 proc. udziału rynku w Polsce. Z tych danych wynikałoby, że w skali całej Polski, z uwagi na liczbę obsługiwanych miast, liderem pozostaje Tesco, a drugie miejsce zajmuje Piotr i Paweł.
3 komentarze
-
22.09.2018
W Lublinie od 28.09 rezygnują z usługi w zakupy.
-
18.09.2018
Jak w artykule napisane ... Nie ma twardych danych liczbowych na temat udziału poszczególnych firm w sprzedaży online produktów spożywczych na rynku Warszawy i okolic. Nie sposób zatem kategorycznie przesądzić, czy Frisco wyprzedziło wieloletniego lidera – Tesco – w tej rywalizacji...Artykuł napisany , jednak brak prawdziwych danych liczbowych czyli faktów.
-
17.09.2018
Tesco w końcu spadnie z piedestału. Bycie pierwszym nie oznacza wiecznego bycia pierwszym wyborem. Oni mają jedną zasadniczą (gigantyczną) wadę...zamienniki. Czasem z mojego zamówienia portafiła nie przyjechać połowa zamówionych produktów. W żadnym innym egrocery to sie nigdy nie zdarzało. Od dawna tam nic nie zamawiam.
1