06.07.2020/11:45

Fundusz bValue inwestuje w producenta soków

Fundusz bValue zainwestował ponad milion złotych w firmę Natura Cold Press, producenta i dystrybutora zdrowych soków i diet sokowych.

Natura Cold Press powstała w 2016 r. Firma produkuje soki i napoje. Skupia się głównie na działalności opartej na ecommerce. Poprzez swój sklep internetowy sprzedaje soki wyciskane metodą cold press, czyli na zimno. Oferuje je m.in. w formie zestawów do diet sokowych lub dostaw w ramach miesięcznego abonamentu. Soki Natura Cold Press można znaleźć także w siłowniach i centrach sportowych.

Z kolei druga marka firmy, soki “Słońce”, to soki utrwalane pod wysokim ciśnieniem unikalną na polskim rynku metodą HPP, która nie zabija witamin i pozwala na uzyskanie wydłużonych terminów przydatności do spożycia. Marka “Słońce” dostępna jest w sprzedaży w dużych sieciach handlowych, takich jak Carrefour, Frisco.pl, SPAR, API Market i innych.

Oskar Lis, właściciel i współzałożyciel Natury, wcześniej zajmował się drukiem 3D. Pomysł na biznes przyszedł mu do głowy w USA. - Podczas wyjazdów do Doliny Krzemowej w USA natknąłem się na wszechobecne tam juice bary i firmy z sokami cold press. Kompozycje smaków, sposób ich podania i ludzie z branży zainteresowały mnie na tyle, że odwiedziłem producenta maszyn do wyciskania tą właśnie technologią - wyjaśnia. Lis firmę zakładał ze znajomym, który prowadził juice bar w Warszawie, jednak po 11 miesiącach przejął przedsięwzięcie i od tej pory finansował jego rozwój z własnych środków.

W firmę postanowił zainwestować fundusz bValue. - Nie ukrywam, że rozmawiały z nami też inne VC, ale to podejście bValue nas przekonało - mówi Oskar Lis. Jak wyjaśnia, ważne było nastawienie do inwestycji oparte na budowaniu długofalowej wartości, atmosfera rozmów, zrozumienie i doświadczenie w branży foodtech, a także konkretne działania uruchomione w zasadzie od pierwszego dnia od inwestycji w obszarze: strategii sprzedaży, dystrybucji oraz online marketingu.

Zespół bValue pokazał, że posiada jasną wizję rozwoju firmy, która jest spójna z planami Natury. - Ważne były dla nas także nazwiska stojące za bValue, gdzie inwestorami są współzałożyciel Bakallandu Marian Owerko, czy rodzina Jantoń założyciele i twórcy firmy Jantoń, jednej z największych firm produkcyjnych i dystrybucyjnych w branży winiarskiej w Polsce (obecnie JNT Group) - wyjaśnia Lis.

Środki z inwestycji Natura Cold Press chce przeznaczyć na opracowanie nowych, nieobecnych jeszcze w Polsce linii produktowych, dział badawczo-rozwojowy spółki, a także dalszy rozwój kanałów online.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.