26.07.2020/10:23

Gama ma nowe logo i hasło. Przed nami kolejny etap modernizacji sieci

Gama to kolejna po Delikatesach Centrum sieć sklepów związana z Grupą Eurocash, która zmienia logotyp. Proces modernizacji wizualizacji graficznej sklepów rozpoczął się na początku lipca.

Przy okazji modyfikacji identyfikacji wizualnej, sieć wprowadza hasło "Tak przyjazna, tak solidna" w miejsce dotychczasowego, którym było "Tradycyjnie dobry wybór". Z kolei w gazetce handlowej pojawił się nieco inny wariant sloganu sieci: "Tak bezpieczna, tak lokalna", co z pewnością jest nawiązaniem do bezpieczeństwa zakupów w czasach pandemii.

Nowy logotyp Gamy utrzymany został w barwach pomarańczowo-zielonych, pojawił się w nim także kolor biały, który jak dotąd oblewał stare logo. Nowy znak wyróżnia się prostotą, zyskał też nowy krój czcionki. Różne warianty logotypu przygotowano z myślą o sklepach Gama, koncepcie Gama Mini oraz Gama Expresowe Zakupy.

Udoskonalony logotyp został już umieszczony na kilku placówkach handlowych, takich jak sklep Społem PSS Pionki (na zdjęciu powyżej) czy punkt handlowych w miejscowości Trzcinna w woj. zachodniopomorskim. Nowe logo stopniowo będzie się pojawiać na kolejnych sklepach działających pod brandem Gama. Proces będzie rozciągnięty w czasie, widzimy bowiem, że nawet Gama uruchomiona w ostatnich dniach przez PSS Społem w Ciechanowie działa pod "starym" logo Gamy.

Gama to ogólnopolska sieć rozwijana w ramach projektu Partnerskiego Serwisu Detalicznego, czyli współpracy między Grupą Eurocash (50 proc. udziałów) a niektórymi spółdzielniami Społem. PSD powstało w 2008 r., a Gama trzy lata później. Obecnie cała sieć liczy ponad 730 sklepów, z czego 360 funkcjonuje pod logo Gama.

Gama powszechnie uznawana jest za jeden z pomyślniejszych projektów konsolidacji sklepów spółdzielczych Społem w Polsce. Opcja przyłączenia się do większej struktury handlowej stała się imperatywem dla wielu spółdzielni posiadających po kilka lub kilkanaście placówek handlowych. Ze względu na ograniczoną skalę działania i tradycyjne podejście do handlu, nie były one w stanie skutecznie samodzielnie konkurować z ogólnopolskimi graczami.

Wejście w sojusz z największym hurtownikiem w Polsce, czyli Grupą Eurocash, pozwoliło spółdzielczym sklepom nie tylko usprawnić dystrybucję, ale również uzyskać znaczące wsparcie w zakresie wizualizacji, know-how i działań promocyjnych. Barierą rozwojową może być jednak słabość ekonomiczna niektórych spółdzielni oraz niewielkie środki na inwestycje w modernizację sklepów. Innymi słowy, wprowadzanie nowego logotypu do całej sieci Gama może potrwać dłużej, niż w przypadku eurocashowych Delikatesów Centrum.

Średnia powierzchnia sprzedaży w sklepach Gama to około 160 mkw. Asortyment placówek waha się w przedziale 4 tys. - 7 tys. indeksów. Sieć posiada markę własną Gama liczącą około 60 SKU. Obroty całej sieci Gama wyniosły ponad 1,75 mld zł w 2018 roku.

Tak wygląda nowe logo sieci Gama w zestawieniu ze starym, (fot. Gama)

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także