04.01.2021/14:24

Gama z ambitnymi planami rozwoju. Grupa PSD chce przebić granicę 1 tys. sklepów [WYWIAD]

Sławomir Ignatowicz, prezes Partnerskiego Serwisu Detalicznego, w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl opowiada o planach rozwoju sieci Gama, trwającym rebrandingu i remodelingu sklepów, oraz rozwoju w obszarze e-commerce. Zdradza także, jak pandemia, lockdown i przepisy wprowadzane przez władzę wpłynęły na sytuację sieci i całego rynku handlu spożywczego w Polsce.

Paweł Jachowski, wiadomoscihandlowe.pl: Na jakim etapie jest obecnie rebranding i remodeling sklepów Gama?

Sławomir Ignatowicz, prezes Partnerskiego Serwisu Detalicznego (mat. pras.)

Sławomir Ignatowicz: Przygotowania do rebrandingu rozpoczęliśmy w 2018 r. W tym czasie przeprowadzone zostały badania, przygotowana strategia pozycjonowania i w rezultacie powstał nowy koncept sklepu z nową wizualizacją marki i komunikacją wokół nowego hasła „Gama tak przyjazna, tak solidna”. Na corocznej konferencji lutowej 2020 roku przedstawiliśmy gotowy koncept naszym partnerom – uczestnikom PSD. Rebranding miał wystartować od marca, jednak pandemia pokrzyżowała nasze plany. Udało się ruszyć z wdrożeniem dopiero w lipcu. Obecnie wszystkie sklepy, które są remontowane lub nowo otwierane, działają już pod nowym logo i mają wdrażany obowiązujący w sieci Gama koncept. Zarówno koszty wizualizacji nowej placówki jak i rebrandingu ponosi PSD, z którym współpracujemy. Właściciel sklepu nie płaci za to. 

Do kiedy potrwa rebranding?

Założyliśmy sobie plan, żeby wszystkie sklepy Gama, których mamy ponad 400, przeszły remodeling w ciągu trzech lat. Po tym okresie wszystkie placówki handlowe będą już działać pod nowym szyldem.

Ile sklepów do tej pory zmieniło logo na nowsze?

Do końca roku 2020 zmieni logo 39 sklepów. To liczba uwzględniająca zarówno zmianę logo na starszych sklepach, jak i nowe otwarcia.

Jak wyglądają plany ekspansji sieci Gama na rok 2021? Ile sklepów zostanie przyłączonych?

Ekspansja jest dla nas ważnym elementem rozwoju sieci, która w tym roku już będzie rekordowa na przestrzeni ostatnich 5 lat. Zakładamy, że w 2021 roku powiększymy sieć o ponad 100 sklepów.

O jakich sklepach mówimy? O już zrzeszonych spółdzielniach, które współpracują z PSD, ale jeszcze nie działają jako Gama? Czy również o zupełnie nowych podmiotach?

Nasz plan dotyczy nowych sklepów. Kiedy przystępuje do nas sklep z rynku, to obie strony umowy obowiązuje zapis o wdrożeniu standardów sieciowych Gama w ciągu trzech miesięcy. To oznacza, że istnieje pewne przesunięcie między samą ekspansją, a tym, ile mamy sklepów Gama. Przewidujemy zatem, że pomimo powiększenia w 2021 r. sieci o ponad 100 sklepów, zyskamy w tym czasie 83 nowe sklepy Gama. Natomiast spółdzielnie zrzeszone już w PSD będą jak co roku wdrażać kolejne placówki do sieci Gama. Oddzielnym działaniem jest  remodeling starszych sklepów, który obejmie minimum 55 placówek. Podobnie wyglądać będzie harmonogram na 2022 r.

Czy to plany zweryfikowane w trakcie pandemii, czy jeszcze sprzed niej?

Przygotowane plany uwzględniają już czynnik pandemiczny. Zakładamy, że najpóźniej do kwietnia 2021 r. „wszystko wróci w miarę do normy”, a od trzeciego kwartału powinniśmy już pracować w 100 proc. normalnie. Staramy się być optymistami; poza tym druga fala w mniejszym stopniu wpłynęła na funkcjonowanie handlu, niż to, co się wydarzyło w marcu i kwietniu. Sklepy takie jak Gama nie ucierpiały tak, jak np. hipermarkety w centrach handlowych.

Ciąg dalszy wywiadu - na drugiej stronie.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Mała 11.01.2021

    Akcja, która z klientów robi mówiąc oględnie idiotami. Od dłuższego czasu noże są niedostępne. Ta akcja napędzania klientów do sklepu.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także