19.04.2018/14:01

Richard Liu, JD.com: W ciągu 5 lat zbudujemy sieć convenience liczącą… milion sklepów

Założyciel i szef chińskiego giganta online JD.com Richard Liu ogłosił, że firma zamierza budować franczyzową sieć sklepów convenience, która obejmie zasięgiem działania całe Chiny. W ciągu pięciu lat ma ona liczyć… milion placówek. Pod koniec 2019 r. otwieranych będzie średnio tysiąc placówek dziennie.

Szef drugiej co do wielkości chińskiej firmy e-commerce w trakcie szczytu China Internet Plus and Digital Economy Summit, który odbył się 12-13 kwietnia br. w miejscowości Chongqing, ogłosił plany podboju rynku offline, którego skala i tempo są bez precedensu w historii światowego handlu detalicznego. Koncern zamierza rozpocząć budowę franczyzowej sieci sklepów convenience, która w ciągu najbliższych pięciu lat ma osiągnąć liczbę miliona placówek, z których przynajmniej połowa zlokalizowana będzie na obszarach wiejskich, w setkach tysięcy małych chińskich miasteczek i wiosek. Video z wystąpieniem Liu zostało opublikowane online.

Zarządzana przez JD.com sieć stacjonarna otworzyła pierwsze placówki w listopadzie ubiegłego roku. Obecnie otwieranych jest ok. tysiąca nowych placówek tygodniowo. Jak przekonuje Richard Liu, format cieszy się już ogromną popularnością, zwłaszcza wśród Chińczyków, którzy przybyli do wielkich miast w poszukiwaniu pracy, a obecnie chcieliby wrócić w swoje rodzinne strony. Menedżer zapewnił, że firma otrzymuje codziennie ok. 50 tys. zgłoszeń od osób zainteresowanych prowadzeniem sklepu franczyzowego, dzięki czemu mogliby pracować bliżej domu, otrzymując przyzwoite wynagrodzenie. Według szacunków, franczyzobiorca sieci JD.com może liczyć na dochód miesięczny w wysokości ponad 8 tys. juanów – czyli nieco ponad 1 tys. euro.

Dla porównania skali rynków warto przypomnieć, że – jak się dowiedział portal wiadomoscihandlowe.pl – Żabka Polska, właściciel szyldów Żabka oraz Freshmarket, uruchomił lub lada moment uruchomi sklep numer 5000 w Polsce. To obecnie druga pod względem liczebności sieć sklepów w Polsce. Więcej placówek liczy jedynie Abc, franczyzowa sieć Grupy Eurocash, która na koniec ubiegłego roku miała 8531 sklepów.

Żabka jest dziś 17. największą siecią convenience na świecie pod względem liczby sklepów (według Planet Retail).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.