01.04.2021/10:12

Glovo pozyskało 450 mln euro na rozwój technologiczny

Glovo, jeden z wiodących na świecie usługodawców delivery, ogłosił, że pozyskał 450 mln euro w ramach finansowania serii F, prowadzonej przez zarządzający inwestycjami Lugard Road Capital i Luxor Capital Group.

Glovo zapowiedziało, że przeznaczy tę kwotę na rozwój technologiczny firmy oraz poszerzanie działalności o kolejne rynki oraz rozwój tych, gdzie jest już obecny.

Ostatnia seria inwestycji umacnia pozycję platformy Glovo i plasuje ją jako światowego lidera w sektorze dostaw na żądanie. Pochodząca z Barcelony spółka pozyskała 450 mln euro finansowania serii F, któremu przewodzili Lugard Road Capital i Luxor Capital Group.

W rundzie wzięli również udział poprzedni inwestorzy, w tym Delivery Hero, Drake Enterprises oraz GP Bullhound. Transakcja odzwierciedla zarówno znaczący potencjał wzrostu w sektorze dostaw online, jak i niesłabnący popyt na inwestycje w spółkę ze strony obecnych akcjonariuszy.

– Wierzymy w siłę Glovo, a ta inwestycja pokazuje też nasze zaangażowanie w firmę i zespół, który nieustannie wprowadza kolejne innowacje w przestrzeni dostaw na żądanie. Jako długoterminowy inwestor, cieszymy się, że możemy obserwować i wspierać spółkę, która wciąż zaskakuje swoich użytkowników wyjątkowo szeroką ofertą obejmującą wiele kategorii na ogromnym rynku możliwości, zarówno w istniejących, jak i nowych regionach – mówił Jonathan Green, założyciel i menedżer ds. Portfela w Lugard Road Capital.

Po ostatniej rundzie finansowania, największej w historii hiszpańskiego startupu, Glovo zamierza zainwestować fundusze w poszerzenie swojej działalności na rynkach, w których jest już obecne. Firma chce także skoncentrować się na rozwoju nowo utworzonego działu Q-Commerce, ultraszybkich dostaw, które zamierza realizować na wszystkich rynkach, na których działa w maksymalnie 30 minut od złożenia zamówienia. To jeden z głównych filarów realizowanej strategii.

- Ta inwestycja pozwoli nam podwoić liczbę naszych rynków, przyspieszyć rozwój i zdobycie pozycji lidera branży w miejscach, w których już działamy. Chcemy również skupić się na rozwoju technologii oraz Q-Commerce, wprowadzić kolejne innowacje do naszej aplikacji, a na tym oczywiście nie koniec – mówi Oscar Pierre, współzałożyciel i dyrektor generalny Glovo.

Na początku tego roku Glovo ogłosiło partnerstwo o wartości 100 mln euro ze szwajcarską firmą z branży nieruchomości Stoneweg. Ma ono na celu rozwinięcie sieci dark stores. Firma ogłosiła także poszerzenie zespołu technicznego o głównego dyrektora spraw technicznych, Narka Verdiana, który do niedawna pełnił funkcję wiceprezesa ds. inżynierii w American Express. Verdian będzie nadzorować rozwój oraz prace zespołu inżynierii, rozproszonego pomiędzy główną siedzibę Glovo w Barcelonie oraz centra technologiczne Glovo Tech Hub w Madrycie i Warszawie. Docelowo zespół ma liczyć łącznie około 500 specjalistów najwyższej klasy.

W komunikacie spółki czytam, że Glovo będzie nieustannie nawiązywać kolejne umowy partnerskie z dużymi sieciami, takimi jak Carrefour, Continente, czy Kaufland. Chce też jednocześnie inwestować we własne centra infrastruktury i realizacji zamówień. Obecnie firma otworzyła swoje dark stores między innymi w Barcelonie, Madrycie, Lizbonie i Mediolanie. Kolejne pojawią się na mapach Walencji, Rzymu, Porto i Bukaresztu. Glovo, do końca 2021 roku, planuje otwarcie w Europie 200 tego typu magazynów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także