Gorące i zimne napoje najczęściej kupowane na stacjach paliw
Gorące i zimne napoje to najczęściej kupowane na stacjach paliw elementy oferty handlowej. Przy okazji tankowania korzysta z nich aż trzy czwarte klientów.
Z raportu „Polak w drodze – wydatki kierowców”, przygotowanego przez Santander Consumer Bank, wynika, że dla zdecydowanej większości klientów stacji paliw tankowanie jest okazją do zakupu również innych produktów z oferty tych punktów. Najczęściej wybieranymi artykułami są napoje gorące (kawa i herbata), po które sięga 39 proc. kierowców. Napoje zimne wybiera 35 proc. z nich. W pierwszej piątce towarów nabywanych przy okazji tankowania paliwa znalazły się również sprzęt i części eksploatacyjne do samochodów (22 proc.), papierosy (18 proc.) i prasa (13 proc.).
Mężczyźni dają się skusić na gorącą herbatę czy kawę ponaddwukrotnie częściej niż kobiety. Z kolei panie z większym prawdopodobieństwem sięgną po prasę – kupuje ją 17 proc. z nich, w porównaniu z 10 proc. mężczyzn. Natomiast 3 proc. mężczyzn zadeklarowało, że korzysta z dostępnej na stacji oferty upominków, kwiatów bądź maskotek, czego z kolei nie robi żadna z ankietowanych przedstawicielek płci pięknej.
Santander Consumer Bank zapytał też kierowców, co decyduje o wyborze konkretnej stacji. Respondenci wskazali na trzy równie ważne czynniki: odległość od miejsca zamieszkania, ceny paliw i preferowanie konkretnej marki. Warto zauważyć, że marka operatora stacji jest czynnikiem ważniejszym dla mężczyzn (48 proc. uważa ją za istotny element wyboru), z kolei dla kobiet kluczowa jest korzystna lokalizacja. Panowie dużo częściej zwracają uwagę na ofertę gastronomiczną danego punktu (jako istotną wskazało ją 9 proc. badanych mężczyzn i trzy razy mniej kobiet). Z kolei dla pań znaczenie może mieć pomoc pracownika stacji przy tankowaniu. Co dziesiąta kobieta i tylko co dwudziesty mężczyzna są skłonni szukać miejsca, gdzie można spodziewać się takiej obsługi.
1