01.11.2019/08:58

Greenpeace uderza w Coca colę: amerykański koncern zaśmieca całą planetę

Jak informuje agencja Reutera, Greenpeace sprawdził, które firmy produkują najwięcej plastikowych śmieci na świecie. Okazało się, że koncern Coca cola w zaśmiecaniu planety nie ma sobie równych.

Ponad 72 tys. wolontariuszy w 50 krajach na sześciu kontynentach wzięło udział w 84 akcjach sprzątania plastikowych śmieci z przeróżnych lokalizacji – od plaż i jezior, po osiedla. Zebrali w ten sposób prawie pół miliona sztuk plastikowych odpadów.

Okazało się, że większość z nich to odpady po produktach Coca coli. Na drugim miejscu znalazł się koncern Nestle, na trzecim - Pepsico. Kolejne niezaszczytne miejsca należą do takich firm jak Mondelez International, Unilever, Mars, Procter&Gamble, Colgate-Palmolive, PhilipMorris i Perfetti Van Melle.

Z jednej strony może to świadczyć o popularności produktów, z drugiej o słabej edukacji społeczeństw na całym świecie. Niemniej aktywiści policzyli, że plastikowych odpadów Coca coli było więcej niż odpadów Nestle, Pepsi i Mondelez razem wziętych.

"Kiedy nasze opakowania trafiają do oceanów - lub gdziekolwiek, gdzie nie powinny - jest to dla nas nie do przyjęcia" - napisał koncern w specjalnym oświadczeniu. Coca cola zapewnia, że stara się ograniczyć produkcję plastiku oraz ilość plastikowych śmieci oraz współpracuje przy oczyszczaniu ziemi i wód z plastikowych odpadów. Coca cola poinformowała także, że rozpoczyna produkcję plastikowych butelek wyprodukowanych z recyklingowanego materiału, pozyskanego z mórz i oceanów. W zeszłym roku Coca-cola złożyła zobowiązanie, że zbierze tyle własnych plastikowych śmieci, ile ich wyprodukuje, tworząc obieg zamknięty. Jak na razie jednak plastik pozostaje dużym logistycznym i wizerunkowym problemem dla dużych korporacji.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.