28.04.2017/17:02

Grillowe zwyczaje Polaków - raport na Majówkę

W badaniu „Grillowe zwyczaje Polaków”, przeprowadzonym na zlecenie Coca-Cola Poland Services, aż 81% ankietowanych przyznało, że przynajmniej raz grillowało w ciągu roku. Za co kochamy grilla? Zdecydowana większość, bo aż 62%, wskazała na czas spędzany z rodziną i znajomymi.

Jak wynika z badania „Grillowe zwyczaje Polaków” przeprowadzonego na zlecenie marki Coca-Cola, uwielbiamy grillować i nie potrzebujemy do tego żadnej szczególnej okazji. Czas, który spędzamy podczas jednej biesiady zdecydowanie ulega zmianom. Podczas gdy w 2015 roku 11% Polaków kończyło grillowanie w ciągu pierwszej godziny, dzisiaj czas ten wystarcza jedynie 1% ankietowanych, a 34% Polaków spędza na grillu 2-3 godziny. Zdecydowanie wzrósł zaś odsetek osób grillujących 4-5 godzin (z 35% w 2015 roku do 40% obecnie) oraz powyżej 5 godzin (z 15% aż do 24%).

Majówka to idealny pretekst do tego, by przenieść posiłki na świeże powietrze i rozpocząć sezon grillowy. Zwłaszcza, że kochamy grillować. W badaniu „Grillowe zwyczaje Polaków”, przeprowadzonym na zlecenie Coca-Cola Poland Services, aż 81% ankietowanych przyznało, że przynajmniej raz grillowało w ciągu roku. Za co kochamy grilla? Zdecydowana większość, bo aż 62%, wskazała na czas spędzany z rodziną i znajomymi.

Żyjemy coraz szybciej, intensywniej, a praca i liczne obowiązki sprawiają, że często zapominamy o docenianiu codziennych chwil, czekając jedynie na specjalne okazje. Na przekór pędzącej rzeczywistości i na przekór spotykaniu się Polaków przy wspólnym stole jedynie z okazji świąt, Coca-Cola kolejny rok z rzędu zaprasza wszystkie rodziny do wspólnego grillowania, podkreślając, że jest to doskonała okazja do tego, by cieszyć się radosnymi chwilami wśród najbliższych.  Jak wynika z badania „Grillowe zwyczaje Polaków” przeprowadzonego na zlecenie marki Coca-Cola, uwielbiamy grillować i nie potrzebujemy do tego żadnej szczególnej okazji. Co jeszcze?

Czas, który spędzamy podczas jednej biesiady zdecydowanie ulega zmianom. I to na plus! Podczas, gdy w 2015 roku 11% Polaków kończyło grillowanie w ciągu pierwszej godziny, dzisiaj czas ten wystarcza jedynie 1% ankietowanych. 34% Polaków spędza na grillu 2-3 godziny. Zdecydowanie wzrósł zaś odsetek osób grillujących 4-5 godzin (z 35% w 2015 roku do 40% obecnie) oraz powyżej 5 godzin (z 15% aż do 24%).

Zazwyczaj grillujemy z rodziną (81%), ale także ze znajomymi (70%). Najczęściej w ogrodzie lub na działce swojej lub bliskich (87%). Co ciekawe, zdecydowana większość Polaków (92%) organizuje grilla spontanicznie, bez żadnej specjalnej okazji, traktując go po prostu jako spotkanie z bliskimi. Rodzina to jest siła. A siła to… wspólne posiłki. To właśnie możliwość spędzenia czasu z rodziną i znajomymi jest z tym, co lubimy w grillu najbardziej (62%). Dopiero w dalszej kolejności Polacy wskazali, że atutami spotkań grillowych są także możliwość przebywania na świeżym powietrzu (24%) oraz dobre jedzenie (13%). Inne powody wymieniło 2% badanych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.