Grupa Carrefour notuje znaczny wzrost sprzedaży. Francuska sieć rośnie także w Polsce
Grupa Carrefour uzyskała w 2016 roku przychody rzędu 85,7 mld euro, co oznacza 3,3% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. W IV kwartale wzrost wyniósł 3,5%. Francuska sieć zanotowała pozytywny wynik także w Polsce.
Zgodnie z opublikowanymi w dniu dzisiejszym danymi finansowymi francuski koncern odnotował w 2016 r. bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Sprzedaż ogółem (bez paliw) wyniosła 85,7 mld euro, co oznacza wzrost o 3,3% w skali roku. Sprzedaż like-for-like rosła piąty rok z rzędu, w ubiegłym roku wzrosła o 3,0% i jest to najlepszy wynik w pięciolatce. W raporcie podkreślono, że do tak dobrych wyników przyczynił się przyjęty model multi-format, a także rosnąca siła sprzedaży omni-channel.
Carrefour znacznie lepiej radzi sobie na rynkach międzynarodowych – gdzie uzyskał w skali roku wzrost sprzedaży LfL o 4,9% (ok. 45,57 mld euro) – niż w samej Francji, gdzie było to tylko 0,3% (ok. 40,13 mld euro).
Sprzedaż łączna wraz z paliwami wyniosła 27,9 mld euro w IV kwartale i 103,7 mld euro w całym roku, co oznacza wzrosty odpowiednio o 3,7% i 2,1% - w cenach stałych.
Sprzedaż na rynkach międzynarodowych LfL wzrosła o 4,9%. Dla krajów europejskich (bez Francji) wzrost wyniósł 2,0%, przy czym wzrosty odnotowano we wszystkich krajach. Dwucyfrowy wzrost 13,5% odnotowano w Ameryce Łacińskiej. Oddziały Carrefoura w Polsce i Rumunii osiągnęły solidny wzrost sprzedaży LfL.
W 2016 r. Carrefour kontynuował rozwój swojego modelu multi-format, przyspieszając otwarcia placówek formatu convenience, szczególnie w Brazylii, Hiszpanii, Polsce i Chinach. Kontynuowana była także strategia akwizycji – w Rumunii koncern przejął sieć Billa, a w Hiszpanii wybrane sklepy sieci Eroski.
Na silnie konkurencyjnym rynku francuskim Carrefour wypracował wzrost sprzedaży LfL o 0,3%, głównie dzięki atrakcyjności modelu multi-format. Klienci robiący zakupy w kilku różnych formatach sieci stanowią połowę całej bazy klientów i odpowiadają za dwie trzecie zakupów.
Rozwija się też sprzedaż omni-channel, e-sprzedaż żywności i towarów nieżywnościowych przekroczyła już 1 mld euro.
11