08.02.2021/13:28

Grupa CCC testuje kasy samoobsługowe. Niebawem pojawią się w placówkach stacjonarnych sieci

Grupa CCC zamierza ograniczać powierzchnię sklepów stacjonarnych i wykorzystywać w nich więcej technologii cyfrowych. Sieć testuje w kilku salonach kasy samoobsługowe – ujawnił Marcin Czyczerski, prezes Grupy CCC, na czacie portalu „Strefa Inwestorów”.

Marcin Czyczerski potwierdził informacje podane przez Grupę CCC w styczniowym raporcie bieżącym, że sklepy stacjonarne sieci będą mniejsze, ale bardziej cyfrowe – do skanerów esize.me i tabletów dołączą niebawem kasy samoobsługowe. Menedżer ujawnił, że w kilku salonach trwają już testy takich urządzeń. „Wierzymy w omnikanałowy model biznesowy i konsekwentnie go rozwijamy” – wyjaśniał użytkownikom czatu „Strefy Inwestorów”.

Czeczerski uszczegółowił też podane w raporcie deklaracje, że sieć CCC stawia na salony mniejsze powierzchniowo, bardziej angażujące, o hybrydowej formule, wciągające klienta w omnichannel – online i offline. Zapewnił ponadto, że firma nie planowała i nigdy nie deklarowała, że wycofa się z centrów handlowych.

„Nie zamierzamy całościowo wychodzić z galerii handlowych. Chcemy być jak najbliżej klienta, dlatego nasze sklepy są zarówno w galeriach handlowych, jak i retail parkach. Co najważniejsze, dopasowujemy model funkcjonowania w największych sklepach do nowych okoliczności. Często wykorzystujemy możliwość relokowania na mniejszą powierzchnię lub podziału dużych sklepów na dwa mniejsze (np. CCC i eobuwie).” – uzupełnił.

Jak informowały w połowie stycznia 2021 r. wiadomoscihandlowe.pl, Grupa CCC ma w planach na ten rok dalsze negocjacje z centrami handlowymi. Według zarządu firmy, niektóre sklepy są za duże, więc sprzedawca obuwia będzie ograniczał ich powierzchnię. Zarząd CCC nie chce też płacić za wynajem sklepów, kiedy te są zamknięte.

CCC planuje rozpoczęcie sprzedaży na platformach marketplace. Jednocześnie grupa szuka inwestora mniejszościowego dla eobuwie.pl, który zasiliłby spółkę kapitałem w wysokości ok. 0,5 mld zł.

Według wstępnych danych CCC, sprzedaż w detalu spadła w czwartym kwartale 2020 r. o 35 proc. (w porównaniu do IV kw. 2019 r.), a w internecie wzrosła o 84 proc. W całym 2020 roku sprzedaż grupy CCC wzrosła o 2,5 proc. Grupa CCC wypracowała w IV kw. przychody na poziomie 1,62 mld zł, natomiast w całym 2020 roku było to 5,26 mld zł.

Cały czat na stronie strefainwestorow.pl

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także