29.03.2018/13:33

Grupa Eurocash musi szybko uzdrowić hurtową część biznesu

Segment hurtowy jest odpowiedzialny za 81 proc. przychodów ze sprzedaży Grupy Eurocash, zaś detal za blisko 19 proc. Z jednej strony hurt wciąż jest obszarem, który dostarcza spółce najwięcej gotówki, ale z drugiej coraz pilniej wymaga on głębokiej restrukturyzacji i optymalizacji kosztowej. To będzie długi proces, który rozciągnie się w czasie na kilka najbliższych lat. Pierwsze kroki w tym kierunku zostały już podjęte.

Eurocash jest największym hurtownikiem na polskim rynku, z udziałami na poziomie 26,5 proc. Jego przychody netto ze sprzedaży za 2017 rok wyniosły 23,271 mld zł. Spółka zamknęła ub.r. pod kreską – jej strata netto przekroczyła 33,3 mln zł.

Kierownictwo Eurocashu zapewnia, że spadek rentowności jest przejściowy i tłumaczy go presją na marże, m.in. w przypadku wyrobów alkoholowych i tytoniowych, jak również utratą części marży w obrocie produktami świeżymi. Zarząd firmy już podjął pierwsze działania naprawcze m.in. zmniejszając koszty centrali o 60 mln zł.

Ubiegłoroczna restrukturyzacja kosztowa segmentu Cash & Carry ma przynieść 10 mln zł oszczędności. Koszty zwolnień zostały już poniesione w czwartym kwartale ub.r. Dalsze 40 mln zł oszczędności ma dać integracja i konsolidacja logistyki w latach 2019-2020.

Grupa Eurocash jest jedną z największych w Polsce zajmujących się dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (tzw. szybkozbywalne towary konsumpcyjne – produkty FMCG). Dostarcza je do tradycyjnych sklepów spożywczych sklepów convenience, sklepów na stacjach benzynowych oraz do restauracji, hoteli i kawiarni.

Grupę tworzy m.in.: 180 hurtowni Cash & Carry, 1171 supermarketów Delikatesy Centrum oraz 8531 lokalnych, franczyzowych sklepów spożywczych Abc (dane z 31 grudnia 2017 roku). Dodatkowo w sieciach franczyzowych i partnerskich obsługiwanych przez spółkę Eurocash Dystrybucja zrzeszonych jest 4 905 placówek handlowych.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Marcin1 30.03.2018

    Cała "grupa" leci w dół. Zupełnie chybione decyzje biznesowe, walka z kontrahentami, dostawcami. A przede wszystkim wyzysk w sieci DC. W detalu nie jest wcale lepiej, fb są wkurzeni i zdeterminowani do odejścia.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.