19.08.2016/09:04

Grupa Eurocash poprawiła wyniki w pierwszym półroczu

Zarówno skonsolidowane przychody ze sprzedaży, jak i zysk netto Grupy Eurocash w drugim kwartale br. poprawiły się o 3 proc. względem analogicznego okresu przed rokiem. W całym pierwszym półroczu przychody największego hurtownika w Polsce wzrosły o 3 proc., a zysk netto o 13 proc.

Przychody Eurocashu w drugim kwartale wyniosły 5,34 mld zł wobec 5,18 mld zł przed rokiem. Przez sześć miesięcy od początku roku grupie udało się przekroczyć 10 mld zł przychodów ze sprzedaży (10,1 mld), podczas gdy w pierwszym półroczu 2015 wynosiły one ok. 9,79 mld zł.

Sprzedaż zewnętrzna towarów wzrosła w pierwszym półroczu w przypadku formatu cash & carry o 0,39 proc. Dla Eurocash Gastronomia wzrost wyniósł 8,76 proc., dla Eurocash Dystrybucja o 0,21 proc. Jednocześnie grupa zanotowała spadki sprzedaży zewnętrznej towarów w przypadku Delikatesów Centrum (-0,55 proc.), papierosów i produktów impulsowych (-1,07 proc.) oraz Eurocash Alkohole (-1,86 proc.).

W samym drugim kwartale, zmiana wyniosła: 1,81 proc. dla cash & carry, -9,57 proc. dla Delikatesów Centrum, -0,63 proc. dla papierosów i produktów impulsowych, 0,63 proc. dla Eurocash Alkohole, 8,03 proc. dla Eurocash Gastronomia, -0,49 proc. dla Eurocash Dystrybucja.

Dynamika  sprzedaży  like-for-like  dla  stałej  liczby  hurtowni  dyskontowych  Eurocash  Cash&Carry
wyniosła -1,28 proc. w drugim kwartale 2016 r. oraz -2,57 proc. w pierwszym półroczu 2016 r. Liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry na koniec 1 półrocza 2016 r. wyniosła 189 (łącznie z trzema hurtowniami Batna).

- Na rynku FMCG w dalszym ciągu widzimy nasilającą się wobec naszych klientów konkurencję ze strony sieci dyskontowych. Ponadto pomimo raportowanej przez GUS inflacji cen żywności i napojów na poziomie 0,8 proc. w drugim kwartale br., obserwujemy utrzymująca się deflację cen hurtowych, zwłaszcza wyrobów mleczarskich, świeżych, ale też i piwa - komentuje Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Jak zauważa Owczarek, choć na rynku systematycznie powiększają swoje udziały rynkowe sieci dyskontów, to również dobrze radzą sobie małe supermarkety. Według danych Nielsena, supermarkety o powierzchni do 300 mkw. są po dyskontach najszybciej rosnącym kanałem sprzedaży żywności w Polsce.

Sprzedaż Grupy Eurocash do sklepów zrzeszonych w sieciach partnerskich i franczyzowych rosła w tempie od 5 proc. do 10 proc. W formacie Delikatesy Centrum wyraźnie poprawiła się ponadto sprzedaż like-for-like, (dla tej samej liczby placówek). Hurtowa sprzedaż like for-like do tej sieci franczyzowej wzrosła w drugim kwartale o 4,4 proc. rok do roku, a w całym pierwszym półroczu br. wzrost wyniósł 3,6 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.