29.04.2019/14:54

Grupa Makarony Polskie zwiększyła sprzedaż i zysk

Wartość skonsolidowanych przychodów Grupy Makarony Polskie wyniosła w 2018 roku 154 mln zł i była wyższa o ok. 6,3 proc. (9,1 mln zł) w stosunku do 2017 roku. Zysk netto w 2018 roku wyniósł 5,8 mln zł i jest wyższy od wyniku 2017 roku o 1 mln zł (+21,4 proc.).

W 2018 roku Grupa zanotowała EBITDA na poziomie ok. 14,1 mln zł, w porównaniu do wyniku ok. 12,1 mln zł w 2017 roku co daje wzrost o 2 mln zł r/r tj. 16,3 proc.

Władze spółki Makarony Polskie podkreślają, że są to dobre wyniki biorąc pod uwagę „trudną sytuację na rynku pracy oraz dużej zmienności cen zakupu surowca i mediów”. Jak wskazują „grupa w 2018 roku umocniła swoja pozycję rynkową jako producent innowacyjnych, wysokojakościowych, smacznych produktów.” W kolejnych okresach wpływ na osiągane wyniki będzie miało zakończenie inwestycji, które m.in. pozwolą na rozszerzenie oferty produktowej.

W kanałach dystrybucji zwraca uwagę wzrost eksportu do kwoty 8,853 mln zł tj. o 74,9 proc. w stosunku do roku 2017. Największy wzrost obrotów firma zanotował w segmencie przetworów mięsno- warzywnych i owocowych.

Grupa Makarony Polskie składa się z trzech spółek: Makarony Polskie, Stoczek Natura oraz MP Trade. Firma Makarony Polskie jest producentem szerokiej gamy makaronów, wytwarzanych w technologii tłoczonej i walcowanej, Stoczek Natura producentem przetworów mięsno-warzywnych, przetworów warzywnych i owocowych, zaś firma MP Trade rozwija handel na własny rachunek towarami obcymi polskich i zagranicznych producentów. W 2018 roku działalność spółki koncentrowała się na pośrednictwie sprzedaży produktów marki Tenczynek oraz sprzedaży produktów pod marką własną Novelle.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.