14.01.2021/10:22

Grupa Maxima uruchamia w Polsce e-sklep Barbora. Firma zatrudni blisko 500 osób

Już wkrótce działalność w Polsce rozpocznie internetowy sklep spożywczy Barbora, należący do litewskiej Grupy Maxima, która jest właścicielem m.in. sieci Stokrotka. Barbora to największy podmiot na rynku e-grocery w krajach bałtyckich. W ofercie nowego e-sklepu Babora.pl znajdą się produkty spożywcze i artykuły codziennego użytku, a jako pierwsi będą mogli składać zamówienia mieszkańcy Warszawy.

Barbora jest obecnie największym operatorem e-handlu żywnością oraz artykułami codziennego użytku w krajach bałtyckich. W 2020 roku spółka skupiła się na intensywnym rozwoju na lokalnym rynku. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na szybkie dostawy artykułów spożywczych spowodowanym pandemią, otworzyła nowe centra dystrybucyjne na Litwie, Łotwie i w Estonii, a także znacząco zwiększyła swój zespół. Teraz model operacyjny znany z krajów bałtyckich zostanie zaimplementowany na polskim rynku.

Prezesem nowo utworzonej spółki Barbora.pl zostanie Andrius Jurgelevičius, który jest związany z firmą od początku jej działalności i obecnie pełni w niej funkcję dyrektora handlowego.

– Zamierzamy wprowadzić na polski rynek to, co do tej pory zbudowaliśmy, wnikliwie przetestowaliśmy oraz udoskonaliliśmy w krajach bałtyckich, czyli wysoką jakość, szybką i wygodną dostawę produktów oraz prokliencką obsługę. W ubiegłym roku przechodziliśmy niezwykle dynamiczny rozwój, wprowadziliśmy wiele zmian, które pozwoliły nam znacząco zwiększyć nasze możliwości i sprostać potrzebom szybko rosnącej bazy klientów. Nigdy nie ukrywaliśmy naszych ambicji związanych z ekspansją na inne rynki. Dlatego też, mając poczucie, że staliśmy się wystarczająco silni, zdecydowaliśmy się na uruchomienie naszej działalności w Polsce. Widzimy szereg podobieństw między rynkiem polskim i litewskim, dlatego doświadczenie zdobyte na rodzimym rynku chcielibyśmy wykorzystać także do rozwoju branży e-commerce w Polsce – mówi Andrius Jurgelevičius.

Nowy sklep online Barbora.pl zaoferuje polskim klientom szeroki asortyment produktów spożywczych oraz artykułów codziennego użytku w konkurencyjnej cenie. Jako pierwsi z zakupów online i szybkiej dostawy będą mogli skorzystać mieszkańcy Warszawy.

Strategicznym partnerem Barbory i głównym dostawcą towarów w Polsce będzie sieć Stokrotka, zarządzana przez Grupę Maxima. Spółka będzie również poszukiwać lokalnych dostawców, którzy mogą zaoferować klientom ciekawe produkty regionalne w różnych kategoriach. Przypomnijmy, że Stokrotka w 2020 r., na początku pandemii, uruchomiła własny sklep online z żywnością. Pozwala on na robienie zakupów z dowozem albo odbiorem własnym w punkcie stacjonarnym.

Otwarcie e-sklepu Barbora w Polsce wiąże się także z powstaniem nowych miejsc pracy. Planowane jest zatrudnienie blisko 500 osób – począwszy od pracowników administracyjnych i obsługi, po kurierów oraz dostawców.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Skomand 07.02.2021

    Wrażenia z pierwszych zakupów w supermarkecie internetowym Barbora.pl:
    1) intuicyjność i łatwość poruszania się po e-sklepie bez szału; moje pierwsze zakupy trwały ponad godz. Ale była to cena za przejrzenie całej oferty. Liczę, że następnym razem pójdzie mi lepiej;
    2) asortyment produktów nie jest zbyt bogaty (jak na supermarket), ale zakładam, że z czasem będzie lepiej. Wielkim rozczarowaniem jest to, że w ofercie Barbory (będącej własnością litewskiego koncernu MAXIMA) nie ma ani jednego produktu z Litwy. Wielka szkoda, bo litewska żywność jest znakomita, zwłaszcza sery twarogowe, ciemne chleby, kiełbasy, śledzie. Kto próbował, ten wie o czym mowa. Z chleb litewski z piekarni Grzybki jest litewski tylko z nazwy;
    3) ceny wielu artykułów na duży plus – oby tylko udało się je utrzymać;
    4) jakość produktów świeżych na dobrym poziomie, z wyjątkiem bananów, które po 2 dniach w temperaturze pokojowej prawie całkowicie zbrązowiały. A banany były jednym z kilku wabików cenowych: 1,99 zł/kg (były, bo albo się skończyły, albo zostały wycofane z powodu przyspieszonego rozkładu – najwyraźniej przemarzły w transporcie). Myślę, że w marketach MAXIMY (licznych w krajach nadbałtyckich) taka wtopa byłaby nie do pomyślenia;
    5) dostępność terminów dostawy niestety słaba: zakupy zrobiłem w poniedziałek wieczorem (I tydz. lutego), a dostawę mogłam zarezerwować dopiero na piątek. Ale przynajmniej kurier był punktualny i uprzejmy, a zakupy przyzwoicie zapakowane.
    Podsumowując, okazało się że, moje oczekiwania wobec Barbory były zbyt wygórowane, głównie z powodu wcześniejszych doświadczeń i wrażeń z zakupów dokonywanych w sklepach MAXIMA (od X po Hyper), które są nowoczesne, estetyczne, czyste i przyjazne dla klientów (tylko pozazdrościć). Pomimo moich krytycznych uwag udzielam im kredytu zaufania, licząc na nową jakość w naszym przaśnym handlu spożywczym.

  • AdiWawa 31.01.2021

    Hitem to by było jak by wprowadzili produkty ze "swojego" rynku.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także