17.08.2020/19:16

Grupa Merlin poprawia sytuację biznesową

W drugim kwartale bieżącego roku Grupa Merlin kontynuowała działania restrukturyzacyjne, zmierzające do poprawy sytuacji finansowej oraz działania zmierzające do pozyskania nowego inwestora strategicznego, który zapewni spółce finansowanie dalszego rozwoju. Jednym z kluczowych obszarów związanych z pozyskaniem nowego inwestora jest zabezpieczenie praw do znaku towarowego merlin.pl.

Zarząd Merlin Group spodziewa się zakończenia negocjacji z nowym inwestorem strategicznym w trzecim kwartale 2020 roku. W ocenie zarządu spółki, pozyskanie go zapewni wsparcie dla dalszego rozwoju emitenta, w tym zabezpieczenia praw do marki merlin.pl oraz osiągnięcie maksymalnych korzyści z przeprowadzonych przez zarząd działań restrukturyzacyjnych oraz stabilizujących pozycję Merlin Group na rynku.

Podobnie jak w poprzednim kwartale 2020 roku, spółka zanotowała spadek sprzedaży w odniesieniu do analogicznego okresu sprawozdawczego w 2019 roku. Jest to jednoznacznie spowodowane ograniczonym kapitałem na zakup towarów, w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku, w którym to spółka dysponowała własnymi zapasami.

Jednocześnie, pomimo braku kapitału, spółka osiągnęła wzrost sprzedaży o 803 tys. zł w stosunku do poprzedniego kwartału 2020 roku. Dzięki intensywnej pracy zespołu oraz zastosowanym rozwiązaniom restrukturyzacyjnym i optymalizacyjnym, sytuacja biznesowa grupy kapitałowej emitenta poprawia się z każdym miesiącem.

„W kolejnych kwartałach spodziewamy się jeszcze lepszych efektów, które w znacznym stopniu przełożą się na poprawę wyniku finansowego Merlin Group S.A. Istotnym wydarzeniem z punktu widzenia interesu Spółki w drugim kwartale 2020 był wykup obligacji oraz emisja akcji serii Ł, która zakończyła się objęciem emisji w subskrypcji prywatnej. W związku z tym, Grupa znacznie obniży koszty finansowe, które miały negatywny wpływ na wynik finansowy Merlin Group S.A.” – czytamy w komunikacie spółki.

„Należy podkreślić, że w drugim kwartale 2020 roku Grupa znacznie obniżyła swoje zobowiązania, w wyniku emisji akcji serii Ł, które zabezpieczyły możliwość spłaty obligacji i pożyczki. Kolejnym wdrożeniem nad którym w drugim kwartale 2020 pracowała Grupa jest uruchomienie chatbot’a w sklepie internetowym merlin.pl, mającego na celu optymalizację procesów obsługi klienta. Widzimy pierwsze bardzo pozytywne efekty wdrożenia, nasi klienci chętnie korzystają ze wsparcia chatbot’a” – czytamy dalej.

Wdrożenie jest kontynuacją strategii Grupy mającej na celu wypracowanie modelu najwyższej jakości obsługi klientów oraz minimalizacji sytuacji, w których z powodu wzmożonej ilości zapytań, możliwości pracowników do natychmiastowego udzielania odpowiedzi są ograniczone. Chatbot będzie sukcesywnie wdrażany i rozwijany w kolejnych sklepach należących do grupy w kolejnych kwartałach roku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także