30.05.2016/11:19

Grupa Muszkieterów - biznes oparty na innowacjach

Grupa Muszkieterów systematycznie w Polsce rośnie. Świetne wyniki notują sklepy Bricomarche, ale walcząca z deflacją, ostrą konkurencją i wojną promocyjną sieć Intermarche także dobrze sobie radzi. Grupa ma ambitne plany, czy jednak będzie w stanie je zrealizować?

Grupa Muszkieterów buduje na polskim rynku biznes oparty na kilku mocnych filarach, które mają tworzyć przewagę firmy na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Intensywny rozwój sieci sklepów ma zapewnić biznesowi skalę, zaś inwestycje w e-handel, modernizację placówek, własne wędzarnie, czy kilka innych konceptów handlowych mają odróżnić sklepy sieci od konkurencji i przyciągnąć klienta.

Wzrost na trudnym rynku

Grupa Muszkieterów zanotowała na polskim rynku w 2015 r. obroty na poziomie 5,86 mld zł. Sama sieć Intermarche wygenerowała 4,4 mld zł obrotu, to o 3 proc. więcej niż w 2014 r. Wzrost ten został osiągnięty mimo niekorzystnych warunków rynkowych, czyli deflacji i agresywnej wojny cenowej. Sieć Intermarche z 230 placówkami systematycznie zwiększa swój udział w rynku supermarketów, do 19 proc. w 2015 r.

Palny władz spółki są ambitne. Zgodnie ze strategią inwestycyjną CAP 2020 już za 5 lat w Polsce funkcjonować ma 500 sklepów Intermarché i 300 Bricomarche. Wydaje się, że zrealizowanie tak ambitnego planu będzie niezwykle trudne. W 2015 r. sieć uruchomiła jedynie 13 placówek z planowanych ponad 30. W tym roku chce otworzyć 15 sklepów Intermarche i 21 Bricomarche. Nowe placówki powstaną m.in. w dużych aglomeracjach, takich jak Wrocław i Katowice.

Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce zapytany, czy firma ma jeszcze szanse na zrealizowanie projektu CAP2020 stwierdził, że strategia nadal obowiązuje i firma będzie chciała ją w jak największym stopniu zrealizować. Jednocześnie Grupa otwiera się mocniej nie tylko na rozwój organiczny, ale także na przejęcia rynkowe.

Dotychczas w ramach CAP 2020 wydanych zostało 700 mln zł na inwestycje, m.in. w pozycjonowanie cenowe i promocje. Grupa Muszkieterów na 2016 rok przewidziała inwestycje na poziomie 195 mln zł.

Jednocześnie Grupa podtrzymuje zamiar zainwestowania w produkcję żywności. Detalista chciałby uruchomić w Polsce ubojnię i produkować mięso, które będzie wykorzystywane m.in. we własnych wędzarniach, które działają w sklepach sieci. Kiedy miałoby to nastąpić ciągle nie wiadomo, firma rozmawia z potencjalnymi partnerami. Przypomnijmy, że na rynku francuskim firma ma ponad 60 fabryk, gdzie przetwarza mięso, ryby, czy produkuje napoje.

Grupa Muszkieterów wdraża także koncepcję klastrowania biznesu handlowego. Sklepy zostały podzielone na grupy, których oferta zostanie lepiej dopasowana do lokalizacji i potrzeb klienta, który mieszka w okolicy sklepu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.