13.12.2016/12:41

Grupa Muszkieterów i Uniwersytet Poznański stworzyły ShopLab

Na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu otwarte zostało laboratorium - ShopLab, które powstało dzięki współpracy z uniwersytetu Grupą Muszkieterów.

Laboratorium pozwoli naukowcom oraz studentom prowadzić profesjonalne badania w obszarze zakupowych zachowań klientów sklepów. – ShopLab jest makietą sklepu typu convenience. Umieszczono w nim szereg mebli sklepowych, takich jak: regał na owoce i warzywa, ladę chłodniczą do ekspozycji wędlin i mięs, regał na wyroby piekarnicze, regał na produkty objęte promocją, regały półkowe wysokie i niskie oraz kasę – wymienia dr hab. Barbara Borusiak, prof. nadzw. UEP, kierownik Katedry Handlu i Marketingu.

Badania nad zachowaniami nabywców prowadzone będą w oparciu o zaawansowaną technologicznie aparaturę badawczą. W Laboratorium zainstalowany został system monitorowania ruchu obiektów, który współpracuje z mobilnym eye-trackerem. Laboratorium pozwala również na kontrolowanie elementów tworzących atmosferę. W zależności od celu prowadzonych badań możliwe jest odpowiednie ustawienie poziomu temperatury czy też intensywności oświetlenia.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 280 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 360 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 15 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.