22.10.2018/14:16

Grupa Muszkieterów w Polsce ma cel: 400 sklepów i 8 mld zł obrotów w 2019 r.

Marc Dherment, dyrektor zarządzający ITM Polska zapowiedział, że Grupa Muszkieterów jest na najlepszej drodze do przekroczenia w Polsce granicy 400 sklepów i 8 mld zł obrotów w 2019 r. To ważna deklaracja, która pokazuje, że po okresie restrukturyzacji i bardzo dużych zmian wewnątrz spółki, m.in. w obszarze strategii asortymentowej (np. nowa marka własna) firma spróbuje przejść do ofensywy rynkowej.

W 2017 r. Grupa Muszkieterów zanotowała w Polsce 7,1 mld zł obrotów, co oznaczało wzrost o 8,5 proc. względem roku wcześniejszego. Przyzwoity wynik miał być preludium do dalszych inwestycji w rozwój grupy na polskim rynku. W 2018 r. firma planowała wydać na rozwój ok. 100 mln zł - o 40 proc. więcej niż w 2017 r. Na obecny rok firma zapowiedziała otwarcie około 20 nowych supermarketów Bricomarché i Intermarché, a także uruchomienie kolejnych składów budowlanych Bricomarché oraz stacji paliw przy marketach Intermarché. W 2018 r. Muszkieterowie pracowali także nad stworzeniem nowej globalnej strategii marketingowej oraz nad wdrażaniem multiformatowości i rozwiązań wspierających multikanałowość.

Obroty Grupy Muszkieterów po trzech kwartałach 2018 roku wyniosły blisko 5,5 mld zł i były o prawie 6 proc. wyższe w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Jeśli ta dynamika zostanie utrzymana na jesieni, to obecny rok Muszkieterowie zamkną z wynikiem ponad 7,5 mld zł obrotów. Biorąc pod uwagę, że czwarty kwartał jest zwykle najmocniejszym pod względem sprzedaży żywności okresem w całym roku, tegoroczne przychody grupy na polskim rynku mogą być jeszcze odrobinę wyższe, rzędu 7,6-7,7 mld zł. Tym samym przekroczenie granicy 8 mld zł nie powinno być dużym wyzwaniem dla grupy na 2019 rok.

Przypomnijmy, że sama sieć Intermarché wraz ze stacjami paliw wypracowała niemal 6,4 proc. wzrost obrotów rok do roku i zakończyła 2017 rok z obrotami na poziomie 5 miliardów złotych. Sieć Bricomarché odnotowała w ubiegłym roku wzrost obrotów o 14,2 proc., do poziomu ponad symboliczny próg 2 mld zł. Po trzech kwartałach br. obie sieci notowały dalszy mocny wzrost. Obroty sklepów Intermarché (ponad 3,7 mld zł), wraz z przymarketowymi stacjami paliw, oraz sieci Bricomarché (ponad 1,7 mld zł) wzrosły w tym okresie w ujęciu rok do roku odpowiednio o ok. 4 proc. i ok. 11 proc. rok do roku.

Grupa Muszkieterów w ciągu dwóch ostatnich lat prowadziła w Polsce mocną restrukturyzację sklepów, zamykając nierentowne placówki, a jednocześnie otwierała nowe, głównie pod szyldem Bricomarche. Muszkieterowie obecnie zarządzają siecią 373 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W ciągu dwóch ostatnich lat operator zamknął w Polsce w sumie ok. 10 supermarketów Intermarche. W minionym roku zlikwidowano trzy sklepy działające pod tym szyldem (Leszno, Zawiercie, Częstochowa), a w roku bieżącym już pięć (m.in. Łódź, Ustka, Koszalin).

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • pt 11.07.2019

    sa już kilka lat pod młotkiem, tylko jakos nikt nie umie odpowiedni uderzyć

  • pp 27.10.2018

    Intermarche w Polsce pod młotek, Rozmowy z Aldi. Może to zweryfikujcie.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.