Grupa Muszkieterów z silnym wzrostem obrotów. Operator zapowiada przyspieszenie ekspansji
Grupa Muszkieterów, zrzeszająca niezależnych przedsiębiorców pod szyldami sieci Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2021 roku ponad 13 proc. wzrost obrotów. Wyniki sprzedaży supermarketów zarządzanych przez Muszkieterów wyniosły łącznie blisko 8,9 mld zł, czyli o ponad miliard więcej niż w 2020 r.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Dostęp roczny 365 dni149.99 zł - 365 dni
- Najważniejsze informacje z branży;
- Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
- Wywiady, opinie i pogłębione analizy pomagające w codziennej pracy
2 komentarze
-
23.01.2022
Zgadzam się z "bolo". Grunt się Muszkieterom rwie pod nogami.
Do Francji czas uciekać a polaczki cwaniaczki na kasę do konkurencji.
Aldi Was przyjmie....chociaż? -
19.01.2022
No to ciekawe, wzrost obrotów o 13% :-) No niezły żart. Czym tu się chwalić? Że co, że jesteście tacy efektywni i macie super ceny, super koncepty sklepów itd?
Inflacja dla całej polskiej gospodarki na koniec roku 2021 wyniosła 8,6 %, no to już widać, że to nie jest to żadne 13% tylko niecałe 5 % wzrostu. W całym tym obrocie 8,9 mld. zł Intermarche ze stacjami paliw "waży" około 62%. Ciekaw jestem jaki jest udział stacji benzynowych w tym obrocie? Przez ostatnie 12 miesięcy średnia cena detaliczna Pb95 podniosła się o 1,49 zł/l (+33,1 proc.), oleju napędowego o 1,55 zł/l (34,8 proc.), a autogazu o 1,20 zł/l (55,1 proc.). Jaki by on nie był to te 60 stacji obrotem dość mocno dokłada się do tego 5,5 mld. obrotu. Podsumowując, wzrosty cen paliw oraz ogólna inflacja skutecznie napędziły zrosty obrotów, ale nie ma się czym chwalić jeśli jest to poziom 13 %. Gdyby były to poziomy powyżej 20 % no to można byłoby podyskutować.
Co do wzrostu obrotu drugiej "nogi" czyli Bricomarche to też słabo, bo co to za dynamika, jeśli nawet weźmiemy te 13 %, jeżeli w roku 2021 średnia dynamika wzrostu cen materiałów budowlanych, wykończeniowych oraz wystroju wnętrz wyniosła około 20%
Napiszcie lepiej jaki jest Wasz bilans oraz bilans spółek, które prowadzą sklepy. Z informacji jakie posiadam, finanse wielu spółek sklepowych zwłaszcza Intermarche są bardzo słabe, a wiele nadal jest "pod wodą".
I na koniec co do arytmetyki całościowej 5,5 mld. zł Intermarche + 3,3 mld. zł Bricomarche nijak mi nie wychodzi 8,9 mld. zł :-)
Kolejny PR-owy artykuł, aby złapać naiwnych na prowadzenie nierentownego biznesu.
4